Skaftdammsugare - Köpråd

Du ser allt damm. På gott o ont. Visste inte att jag hade så dammigt innan jag fick en Dyson :sweat_smile:

5 gillningar

Kan uppdatera att idag så släppte Dyson rea på sin flaggskeppsmodell V15 Detect Absolute, så det blir nog en sån.

Jag var lite sugen på Submarine-varianten men där finns en del recensioner som säger att just våttorkningen inte funkar så bra, luktar illa efter ett tag, behöver servas, etc. Känns inte riktigt värt det att lägga 2100 kr på något som kan leda till såna problem.

2 gillningar

Har bara hört skit om submarine (att det är onödigt tillägg), så hade skippat den. Man tar antingen v12 eller v15.

Lägenhet v12
Hus v15

Varför ? V15 är tyngre att bära än v12 men har ett bättre batteri. Så om du behöver mer batteri ta v15

1 gillning

Tack för input. Jag kom fram till samma sak.

Tyvärr så tog den prissänkta V15 slut precis när jag skulle beställa. Så nu sitter jag och tjurar istället. :person_shrugging: De gick åt fort…

Köpte en Dyson v15 för ca 20 månader sedan. Har inget att jämföra med men det som jag tycker är mest värdefullt på den är den gröna laserstrålen som visar hur rent/smutsigt det är. att skaffa en Dyson har gjort en sådan skillnad. Dammsuger nu ca 10 minuter per dag (120 kvm) och det är så mycket renare än innan. värt varje krona

3 gillningar

Dammsuger också betydligt mer sedan vi skaffade en Dyson. Så mycket smidigare att inte behöva lyfta fram en dammsugare, slang och leta uttag i alla rum.

Om man endast kan välja en grej mellan Dyson och robot så skulle jag välja Dyson.

Gött att höra. Har haft robot i många år men inte varit nöjd och väntar nu på en Dyson V15! Just snabb/smidighen är vad som lockat.

1 gillning