Skillnad i avkastning traditionell försäkring eller fondförsäkring

Bra liknelse! :joy:
Ja du, Jan, och du kan inte ana HUR illa det kunde varit om jag inte redan fått rätt på det värsta, tro det eller ej.

Det skulle kunna bli den första boken i genren ekonomi-skräck. Funderar på titeln ”Tjänstepension - amen, nä, inte det också” :joy: Men fasen den som ger sig. Det handlar om mycket pengar framöver. Jobbar på ett lyckligt slut tack vare den nya lagstiftning senaste åren.

Strategin är:

1. flytta kontot för att bryta med fd. rångivare (nej inte felstavat :slight_smile: ) och sänka avgifterna
  2. ta ut de sämsta som inte går att flytta (hög avgift och/eller kass avkastning) så tidigt och på så kort tid som möjligt givet skatteläget.
    LF Gamla Trad ligger i 2an.

TYVÄRR tror jag skillnaden mellan mig/gelikar här på forumet och många andra där ute är att vi begripit problemen OCH insett att det handlar om hundratusentals kr upp till en miljon i skillnad i kapital under ett arbetsliv :frowning:

Våra politiker tycks ha förstått att systemet är både oskäligt och näst intill omöjligt att genomskåda för gemene man, så de stiftar bra lagar senaste åren.

3 gillningar