Skratta eller gråta

Ska man skratta eller gråta när man ser sådant här samtidigt. Bara ytterligare ett exempel på det tragiska.

3 gillningar

Det är väl inga konstigheter? Jag kör på en klassisk 60/40, fast där jag kör med 150% hävstång på aktiedelen. Funkar för mig, och jag kan följa alla råd samtidigt!

Menar bara att de som stora spelare säger så diametralt olika. Visar bara på vikten av att ha en egen strategi och följa den långsiktigt. Problemet är att alla dessa har en stor påverkan för många småsparare.

Jo jo, jag gör mig bara lite lustig över hur man skulle kunna tänkas följa båda råden samtidigt. En fot på gasen och en fot på bromsen för säkerhets skull!

2 gillningar

Hur bra är det egentligen att det bästa möjliga utfallet är +30%?

Det är bara brus. Ingen kan förutspå marknaden. Men media ska tjäna pengar inte främja bra investeringsbeslut.

1 gillning

Ja, det blev väldigt parodiskt tydligt med artiklarna bredvid varandra.

Offtopic… @janbolmeson lärde mig i veckan att kidsen som pratar 60/40 inte pratar aktier/räntor utan krypto/NFT… :cold_face:

7 gillningar

Vi får se om ett år om finnarna eller danskarna vinner landskampen i marknadstajming. :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Ren bonus: Det där är dessutom de två banker som jag tycker snackar mest bullshit i så’na där klickvänliga rubriker.

Då blir de arga på gocartbanan!

2 gillningar

Jag tycker inte man ska skratta eller gråta. Dom tjänar pengar på courtage och fondflyttar. Dom tjänar pengar på att röra om i grytan och det är precis vad vi ser. Business as usual.

1 gillning

Undra om det är smart att investera i krypto då…? Det lär ju komma en dag då ungdomarna har mer pengar att stoppa in :blush:

1 gillning

Hmmmm
60/40, med 150% hävstång

Det är väl i princip samma som 80/20??