Small Cap US Quality ETF

God förmiddag - ramlade över denna av en händelse. Tycker den låter intressant eftersom den har kvalitetstilt samt small cap (~1000 innehav). Vad sägs om den? Avgiften verkar rimlig också med 0,3%

https://fundcentres.lgim.com/en/se/institutional/fund-centre/ETF/Russell-2000-US-Small-Cap/?assetClass=Equity&region=US

finns att handla på Nordnet.

3 gillningar

Jag känner inte igen den men det stor chans att den diskuterats på Rational reminder forumet i följande ämne/topic

(https://community.rationalreminder.ca/t/search-for-an-ideal-ucits-eu-factor-portfolio/3340/2)

Vad har den för ticker?

ETLZ

1 gillning

Tack för svaren. Ska kolla in ifall någon har gått igen fördelar och nackdelar med denna på RR.
Borde vara ett bra komplement för US Large cap.