Smörgåsbutik med 350 000 kr i försäljning värderad till 1 miljard

Dagens galenskap. :man_facepalming: En “deli”-butik i USA med 35 000 USD i försäljning är börsnoterad till ett värde om 100 MUSD… Det är ju sådant här som gör att man ibland undrar om man själv är den stora idioten i rummet - både som inte förstår och inte börsnoterar till höger och vänster…

7 gillningar

Säger en hel del om svårigheterna att förstå hur allt hänger ihop om inte annat. Var väl redan på 90-talet P/E blev oviktigt i vissa kretsar :man_shrugging:

1 gillning

Hel rimligt med ett P/S på drygt 2800 :joy:
En pump & dump kanske?

1 gillning

Fundamentals är oviktiga numera, value investing är obsolet. Jag hänger på vissa seriösa amerikanska forum (okej jag erkänner jag menar reddit) där tron på att ett företag inte kommer gå i konkurs närmsta åren är det enda som krävs för att aktien ska räknas som ett bra köp.

3 gillningar

Haha… ja, läser där ibland med. Just nu känns det som att “memes” har blivit relevanta investeringar. Som någon skrev. Under IT-bubblan då var också värderingarna sjuka, men idéerna hade åtminstone bärighet på någon nivå. Många investerare hade bara fel om tajming och inte om idén. Jag har svårt att se att så kommer bli fallet nu…