Snart är det dags för avsnitt 260 - som är 5 års jubileum - och inspirationsbristen är total

Gillar detta starkt

Kanske skulle ämnet i en annan tråd passa (ursäkta om det finns ovan i denna tråd - jag har inte läst igenom alla inlägg här på nytt): För/nackdelar med att skapa en stiftelse från vilken framtida generationer får x% per år.

Efter att ha följt rekommendationerna i de tidigare 259 avsnitten, borde det ju rimligen finnas en del kapital att stoppa in i en sådan stiftelse (om man nu inte följt rådet att “dö med noll” såklart) … :grinning:

Var samlar vi tips på personer att bjuda in?
@janbolmeson

Jag kanske bara missat det (och då har jag letat säkert 2 minuter vilket jag anser är länge).

Jag är ju inbiten Janoman och RT är en del av mitt liv men en känsla börjar gnaga hos mig…

Var tusan är kvinnorna?

Har det gått ett år eller mer sen det var en kvinna och gästade podden? Såklart inget aktivt beslut, det är bara en konsekvens av att bjuda in men.

Jag skulle bli jätteglad att få höra fler kvinnor komma och gästa podden. Eric i all ära men det finns fler! Och fler olika perspektiv.

Här är en lista utan inbördes ordning av folk jag skulle tycka vore kul att lyssna på, inte bara kvinnor såklart.

Frida från Nordnet
Johanna från Avanza
Någon av tjejerna från podden Kapitalet
Isabella Ahmadi med podden Smarta Cash
Mohammed med podden tillsammans mot miljonen
Andreas Cervenka ekonomityckare med intressanta tankar om vad Sverige är på väg.
Kolla med Malmö kommun, där jobbar en person som har som jobb att hjälpa privatpersoner till en bra ekonomi (finns en i varje kommun) intervjua hen om vardagen och hens syn på trender.
Kronofogden, någon som vill komma och prata om trenden?
Kvinnliga fondförvaltare och författare eller ekonomiskribenter skulle också vara kul!

All kärlek till er, tack för den fina podden ni gör och vårt braiga forum. Hoppas bara få höra fler kvinnliga röster, jag fattar att det kan låta lite konstigt men om vi aldrig får höra kvinnor på den här arenan så kan vi inte heller förvänta oss fler i matchen.

3 gillningar