(Snart) Arbetslösa akademiker

Definitivt inget jag ignorerar :blush: Jag har resonerat precis som du, men blev lite skraj när jag läste att de inom biologi har det tufft. Och jag tänkte väl inte så brett, utan tog per automatik att det var biologi rent generellt :see_no_evil: Men som du säger så finns det en ökande rörelse som propagerar för att vi inte har miljöproblem, och att de satsningarna får stryka på foten. Det betyder inte att läkemedel och livsmedel får göra detsamma. Då låter jag rangordningen i min sökning vara kvar :blush: Dock var ett argument för att välja kemi framför bioteknik att jag kanske kunde bidra i en framtida krigsindustri, när den dagen kommer (eftersom kemi är intressant, och att jag då slår två flugor på smällen). Dock kommer nog den dagen komma mycket tidigare än jag hinner bli färdig. Men visst fanns även de tankarna med i “tankepipelinen”. Även om krig kan bli långvariga, så hade det känts som ett kortsiktigt beslut ändå. Kemi är intressant, men jag kommer få mycket av den varan inom bioteknik också. Men knappt någon bioteknik inom kemi.

2 gillningar