Snika tillsammans

Den var bra

1 gillning

Hej!

Det är klart att jag har rollspel och brädspel som hobby! Men, jag behöver ju inte köpa ett nytt för att spela igen. Jag spelar fortfarande Exalted 2nd eller gamla Call of Chthulu. Jag spelar också Heroes Unlimited med de gamla reglerna. Själv utvecklar jag dem så att det blir fortsatt kul att spela.

Brädspel som schack eller go kan man spela massa gånger utan att man behöver köpa nya. Magic är dyrt dock.

Vilka spel spelar du som är så kostsamma?

Leende,
Clebo

Ett enskilt spel är i regel inte så kostsamt, snarare mängden som blir om man har det som hobby. Vet inte riktigt vad min samling kan ha gått på, 30-40k kanske och då har jag rätt lite jämfört med vänner och bekanta som verkligen är intresserade.

1 gillning

Nummer 8, menar du att man endast ska gifta sig om man har en stor förmögenhet?

Att gifta sig rikt kanke är ett bra sniktips, alltså att gifta sig med någon som har en stor förmögenhet. :upside_down_face:

Eller baconfett… ger grym smak till vad man än har det till också. Tex steka annat kött i etc.

1 gillning

Outslagna maskrosknoppar är jättegoda om man steker dom i smör och har på salt och lite citron. Påminner om sparris. viktigt att man får bort all stam då det vita möget som kommer ut smakar beskt.

1 gillning

Eller köp en industridammsugare som man kan köra utan påse och bara tömmer behållaren. Kör själv en Dyson (inte industri) men den är ju så dyr i inköp så kan inte räkna med att det blir en besparing även om man slipper påsar :smiley: :smiley: :smiley:

Baconfett och fett från skinka borde vara samma lika, så det är nog utbytbart, kan jag tänka. Gris som gris. :smile:

1 gillning

Njaaa… smakar helt olika. men båda är goda :smiley:

1 gillning

Alltså… Jag tycker inte något av detta är sniket. Det är väl bara hushållsamt? Varför slänga bort kaffe man kan använda till is-kaffe? Varför slänga bort mat man kan nyttja i framtida matlagande?
Dessutom är ju sådan fett det bästa att steka i! :yum:

Edit: Jag “återanvänder” ofta matprodukter som blivit över från tidigare måltider.
Sallad från gårdagens förrätt, släng i proteinet och vipps har Ni måltid.
Grädden från efterrätten? In i en sås.
Köttet från grytan? Hacka smått och koka länge. → Pastasås.

Var inte det Max som nyligen gjorde det? :thinking:

Bacon är ju rökt. Så fettet får annan smak. annars är de ju typ samma.

4 gillningar

Ta ketchup / senap eller salt/peppar-påsar från snabbmatsrestauranger för att ha hemma. Har gjort för att ha tillgängligt i bilen, men aldrig för huset. Men har sett bekanta som har lådor med dem liggandes! :laughing:

4 gillningar

Värt att tänka på att om man köper “drive-thu” får man ofta en handfull paket med salt, peppar och ketchup nedslängda i påsen. Vi brukar spara dessa för att kunna ta med till utflykter. Kanske var samma för din bekant?

3 gillningar

Hehe jo, har tänkt på det också. Är även mycket möjligt att det är så. :slight_smile:
Men av någon anledning med deras personligheter, så tror jag inte det :stuck_out_tongue:

Tre kickstarter senare för att “få ner” kostnaderna för hobbies… snart lika dyrt som att skjuta pilbåge :wink:

1 gillning

Här är ju min stora grej med! Jag tömmer ALLTID hotell på frystorkade kaffet och allt annat gratis där "för att ha vid behov! För er som sett vänner och avsnittet där “nanna” dör och de ska tömma hennes lägenhet och det “regnar” sweet ´n low… SÅ kommer mina söner ha det fast med frystorkat kaffe!!! :rofl:

2 gillningar

259 kr låter lite dyrt, på ebay finns det för under 50 kr/st om man köper minst 4 stycken :wink:

Dyson använder sig inte utan påsar, du tömmer bara behållaren :raised_hands:

Varför behöver man 4st om dom är återanvändningsbara? :face_with_raised_eyebrow:

7 gillningar

En dammsugare per våning i herrgården såklart! :sweat_smile:

2 gillningar