Jag driver ett konsultbolag sedan 10 år. Just nu är det bara jag som är levererande konsult vilket gör det tufft att hinna med sälj när det är mycket leveranser.
På senare tid har jag tagit fram onlinekurser som fått fina reaktioner men jag behöver växla upp så jag får mer trafik och konverteringar.
Hemsidan är uppdaterad och jag har en byrå som hjälpt mig med SEO, men det tar ju rejält med tid att få snurr och så sig i konkurrensen.
Jag skulle behöva bättre off page-optimering och dessutom använda LinkedIn för social selling för att driva trafik.
Tyvärr blir ju många externa länkar no-follow-länkar och LinkedIn begränsar visningen på inlägg med länk.
Hur fasen kommer man vidare utan att behöva betala allt för mycket?
Just nu är det lite tunnt på uppdrag så jag har tid att göra en del själv men vet inte vad.
Jobbat med social selling på LinkedIn. Där är Sales Navigator ett bra verktyg. Sen producera på content. För seo bra teknisk, texter och bygga bra länkar i väldigt förenklad form.
Man kanske får öva på tålamod då bara. Det vore gött att få snurr på automatiserat sälj och passiva inkomster som en bonus till det som redan är tänker jag.
Det finns också två typer av off-page
Betald Blogger Outreach
Enkla bakåtlänkar
I bloggaruppsökande måste du betala en bloggwebbplats för att visa din artikel med en hyperlänk.
För enkla off-sidor måste du anlita en bakåtlänkare för att generera bakåtlänkar enligt din nisch.
blogger outreach är ett enkelt och enkelt sätt att fånga din önskade publik eftersom webbplatserna har trafik
Å andra sidan kan mer än 15 bakåtlänkar också få denna att nå om bakåtlänkaren är en expert. Men det tar tid.
Helt ny här på forumet men en ide jag har kring SEO:
personer med företag som har anknytningar skulle kunna på varandras hemsidor skapa varsin sida där man kort beskriver motsvarande parts sida med information bilder samt länkar.
Detta kan hjälpa till förbättra ens position på google sök tack vara relevanta externa linkar.
Jag har själv ett Bygg bolag, ett plåtslageri där jag själv försöker SEO optimera och har fått en ganska stor ökning av exponering under det gågna året. Det svåra verkar dock vara att just lyckas få externa länkar till sin sida.
Så varför inte hjälpas åt lite här? Om någon är sugen så kontakta gärna mig!
Vet ej om det är tillåtet och länka till min hemsida / ge kontaktinfo på forumet. Säg gärna till så tar jag bort den infon direkt