Söker investerare till framgångsrikt företag inom motorbranschen

Hejsan.
Jag äger och driver ett företag som jobbar inom motor branchen och har fokus B2B med ett unikt upplägg för våra B2B återförsäljare.
Är 100% ägare av företag men känner att jag kört fast och behöver ta in någon som kan marknadsföringen och hitta nya vägar. Kanske ta bolaget utomlands då vi endast har fokuserat på Sverige.

Finns mycket goda marginaler och bolaget gör bra vinster.

1 gillning

Jag tänker att detta forum nog inte är rätt ställe att jaga investerare, men om du lägger till “Hur gör man för att hitta investerare för detta?” är det möjligt att det går att få bättre svar om hur du går vidare.

3 gillningar

Hörde om en Amerikansk kille som startade ett bolag. Det gick väldigt bra.
Han fick ett erbjudande av ett stort bolag så han sålde det. Nya ägarna/investerarna tappade all vinst och började gå minus rejält när de ändrade sättet att arbeta.
Han fick erbjudande om att ta tillbaka företaget gratis och vände till plus igen.

Expandera stort och tappa kontrollen i värsta fall eller köra ett lönsamt bolag i mindre skala?
Bara en tanke.

Spännande tankar du står inför.

Kan personligen tycka att det egentligen borde vara helt rätt forum att fokusera på för investeringsmöjligheter, för att bygga sin egen ”rikedom”. Detta för att slippa diskutera nivåer på ränterabatter på bolån eller portföljstrategi på LYSA.

Så har du en pitch- är det kapital du söker eller i huvudsak kompetens för en internationell expandering?

Att ta in kapital/delägare i ett nu 100% ägt bolag som du byggt upp och har kunskap och din bild kring är inte alltid helt lätt. Så jag tror att det första steget är att du formulerar vad du vill uppnå, målbild inom 3-5 år , historiska ekonomiska siffror, marknadssituation idag, kalkyl/underlag för TB men framför allt möjligheter framåt.

Dra ett PM om du vill ha ett bollplank.

Lycka till