Hej forumet! Har du ett startup och söker investering, bollplank/rådgivare eller ledamöter till din professionella eller icke-professionella styrelse? Då kanske jag är något för dig!
Kort om mig:
Jag är grundare av ett mycket lönsamt B2B SaaS-bolag inom Compliance som jag nyligen sålt, men vill fortsatt engagera mig i startups – denna gången andras.
Jag har:
gått ängelinvesterarutbildning och gjort en första investering där jag även är rådgivare inom B2B,
varit rådgivare till flera startups både formellt och informellt, i olika skeden fram till och med uppskalningsfasen och
stor erfarenhet av styrelseposter i ideella föreningar, samt gått en kurs i styrelsehantering av mindre företag
Mitt fokus är framförallt B2B och tidiga skeden. Framförallt älskar jag arbetet med att iterera mot “Product-Market Fit” och allt som handlar om att få lönsamhet redan från start.
Störst nytta gör jag alltså före uppskalningsfasen, både som investerare och rådgivare.
Nuvarande kapacitet är 1-3 uppdrag/roller beroende på omfattning.
Nyfiken på att se om det kan finnas någon intressant matchning i detta forum!
Letar du, som jag, efter detta? Berätta gärna mer om dig i tråden! : )
Jobbar på en b2b mjukvara som är ett tilläggsprogram till excel för att utforska innehållet i stora datafiler direkt i kalkylbladet. Är ej en SaaS men väldigt tydligt och nischat problem jag löser.
MVP byggd sedan någon månad. Har gjort några ändringar som förfinat och vässat ursprungliga idéen.
Beta har väldigt lite funktioner utan fokus är på prestanda och en ganska vanlig filtyp som inte kan lösas in till excel idag alls utan konvertering.
Planen är att lansera beta till testare i höst och sedan fortsätta förfina en gratisversion av programmet tills jag fått tillräckligt feedback och produkten passar marknaden.
Betalversion till våren kanske med fler funktioner som förstärker excel förutsatt att det finns ett intresse.
Vore kul att få input och tips från någon med erfarenhet. Har ett aktiebolag för min huvudsyssla som konsult och har inget emot att betala för värdefulla insikter.
Ps jag hoppas alla förstår hur jäkligt det är att undvika svengelska i sådana här sammanhang! Phew hade vart lättare att skriva detta på engelska
Jag är medgrundare till ett B2B SaaS-bolag inom informationssäkerhet som utvecklat en produkt för som automatiserar inventering och klassificering av all lagrad information, strukturerad eller ostrukturerad samt rapporterar på avvikelser från en satt informationssäkerhetspolicy.
Vi lanserade för 18 månader sedan och har fått både börsbolag och kommuner på kundlistan.
Nu vill vi skala upp kundbasen ordentligt och för att lyckas med det behövs sannolikt bl a en bättre styrelse.
På din beskrivning låter det som att vi borde prata lite mer.
Hej! Jag jobbar på ett SaaS-bolag med en mjukvara inom analys och modifiering av hemsidor för primärt e-handlare, men även en fot inom B2B (vill inte outa för mycket detaljer offentligt, kan såklart berätta mer privat).
Jag har jobbat där i flera år och sitter i ledningsgruppen, och har dessutom investerat i aktier - som jag nu vill sälja av för att investera i mitt hus.
Eventuellt får jag sälja externt, om vi hittar en match. Snubblade över detta inlägg och tänkte att jag kunde berätta mer om inte annat
Jag driver just nu projektet Tenderly AI – en AI-plattform som automatiserar hela processen för små och medelstora företag att delta i offentlig upphandling.
Problemet: Offentlig upphandling i Sverige resulterar i cirka 270 miljarder kronor i kontrakterade avtal varje år, men det totala värdet av upphandlingspliktiga inköp är över 921 miljarder kronor (Upphandlingsmyndigheten 2022). Trots den enorma potentialen avstår majoriteten av SME eftersom processen är tidskrävande, juridiskt snårig och resurskrävande. Befintliga tjänster fokuserar nästan enbart på att hitta upphandlingar – inte på att faktiskt vinna dem.
Vår lösning: Tenderly AI läser in upphandlingsdokument, analyserar krav och skriver färdiga, skräddarsydda anbudssvar – direkt redo att skickas in. Allt sker i ett och samma flöde, med automatiska kalkyler, mallhantering och kravtolkning.
Varför vi sticker ut:
– Från “annons” till “klart anbud” på timmar istället för veckor
– Fokus på hela anbudsprocessen, inte bara bevakning
– Byggt för SME, med enkel prissättning och minimal inlärningströskel
– Skalbar internationellt (EU-standardiserade upphandlingar)
Vi är nu i MVP-fas med klara scenarier och söker 1–2 strategiska partners för kapital, rådgivning och styrelse. Jag tror det här kan vara en perfekt match utifrån din profil.
Hör gärna av dig om du vill ta ett möte – jag kan visa både demo och marknadsdata.
Vi är en startup som jobbar med att hjälpa musiker med deras kreativitet. Rättighetsbranchen inom musikindustrin är helt fragmenterad och det är svårt att navigera sig inom den som musiker och/eller rättighetsinnehavare. Mitt bolag vill agera kommunikatör mellan dessa parter så de kan komma till nya, spännande, platser med ny musik. Sampling och remixes är där vi håller oss idag och hjälper musiker att nå ut till rättighetsinnehavare för att publicera på rätt sätt.
Vi är uppbackade av inkubatorn Brewhouse och har kommit en bit på vägen men det vore spännande att höra mer från dig. Skicka gärna ett mail till philip@brydge.se om du vill talas vid mer!
Hej,
Låter spännande, jag och några kollegor sitter på en fantastisk möjlighet som vi önskar sjösätta 2026.
100% digital, 100% skalbar, löser många problem
Och erbjuder unika lösningar i försälningsledet i b2c segmentet. Pengar in på kontot första dagen vid lansering, 95% av affärerna får vi betalt för direkt, ingen fakturering i efterskott, så väldigt bra cashflow. Vill inte gå in på detaljer i affärsplanen så här i öppet forum. Men tar gärna ett digitalt möte inom det närmaste för djupare presentation.
Väl mött
Vi är två psykologer och en läkare som är igång med en B2B start-up inom hälsa och vi tar gärna emot rådgivning från en mer erfaren person då vi inte har gjort något liknande tidigare. Vi siktar på mental hälsa och vill ta fram ett verktyg som ska hjälpa vården screena och behandla patienter med hjälp utav AI. Vi har gått det första steget i Handelshögskolans inkubator och kommer sikta på att fortsätta där men det hade ändå varit väldigt uppskattat att ha direktkontakt med någon som själv har startat och drivit ett lönsamt företag.
Hör gärna av dig om du tycker detta låter intressant och vill prata mer!
Helt ny här men din post dök upp i min feed på Google
Är VD och grundare av Triolith Games som bygger The genesis Engine, ett B2B/B2C ekosystem som hjälper spelutvecklare inom blockchain industrin att hålla sig till regleringarna som finns, de flesta mindre och medelstora bolag har inte råd att söka de licenser som krävs så vi agerar som custodian åt dem. Sen är planen att göra väldigt mycket mer i det långa loppet men messet skulle bli för långt om jag ska skriva allt.