Känns inte som det spelar jättestor roll om de där två timmarna på dygnet när man kan ana att det finns en sol bakom molntäcket infaller vid ett-tiden eller två-tiden.
Hade hellre infört en tid där solen gick upp en timme tidigare och gick ner en timme senare, det hade ju varit mycket bättre, fattar inte vad alla eu-byråkrater håller på med egentligen!
Är nog mer sommatid det har betydelse. Speciellt om man jobbar tidigt på morgonen. Alltid hatat att det är ljust som mitt på dagen när man lägger sig 22
Nej, jag har prioriterat att ha ett arbete där jag inte börjar i ottan. Hade sommarjobb där jag började tidigt vid 07. Det räckte. Däremot har jag väldigt ofta jobbat kväll och kommit hem sent vid 23.
Skönt att du kunnat välja. Själv har jag ofta jobbat 2 skift. Den timmen på kvällen var aldrig värd ljust som mitt på dagen när man la sig för förmiddags skiftet. Sedan har vi den längre tid det tar och kylan ner huset vid hög värme
Vilket som, men sluta upp med att byta. Det förstör allt 2 ggr om året. O det blev ännu värre när man skaffar barn. Rutinerna åt h-vete. En halv vecka varje gång som blir förstörd.
Kan jag snälla få leva sista halvan av mitt liv utan detta flippande.
Jag har delat ut tidningar, om det räknas? Jag tycker i vilket fall att det viktigaste är att jag får några ljusa timmar när jag kommer hem från jobbet och har tid för mig själv.
Jag är mer radikal, jag tycker att utöver sommartid skall även tidzoner avskaffas.
Klockslag är bara en siffra, det är ingen naturlag att 12 skall vara mitt på dagen.
För min del spelar de ingen roll om vi har eller inte har sommartid… Blir inte berörd av tidsomställningen… Har inte använt väckarklocka på länge, går upp när jag vaknar…