Fick paketet förra veckan Jag har beställt momsfritt silver från goldsilver.be flera gånger, det är en stor och seriös handlare som jag rekommenderar.
Brukar funka så här:
Dag 1. Lägger beställning och får orderbekräftelse. På kvällen sätter jag upp betalning med Wise (billigare än bankens utlandsbetalningar). Gör en överföring i kronor från min bank till Wise svenska konto.
Dag 2. Wise betalar ut i euro på förmiddagen och goldsilver skickar bekräftelse på att de mottagit pengarna. Mot slutet av dagen skickas paketet (tidigare med UPS men FedEx senast).
Dag 3. Jag följer paketet via trackingnumret (alltid lika spännande!) och det kommer vanligtvis fram under sen eftermiddag.
Vad ska man ha för silver då? Jag skulle säga bygg en bas för din samling med billigast möjliga 1 oz bullion mynt (Philharmonic, Kangaroo, Britannia, Maple Leaf, Krugerrands, Noah’s Ark, …). Säljs styckvis eller i rör om 20 eller 25 mynt. Köp eventuellt till enstaka vackra eller roliga mynt för några tior mer som omväxling. Mynt i Proof-kvalitet är mer tveksamt ur ett investeringsperspektiv (silverpriset lär stiga mer än samlarvärdet), jag har bara ett sådant.
Kolla även in Reddit-gruppen Wallstreetsilver med 163 000 medlemmar för gemenskap och inspiration!