…och jag har kommit på vad jag kan börja tjäna pengar på vid sidan av mitt jobb!
Jag är relativt ny i RT-världen, har följt er några år och kommit igång rätt okej med mitt eget sparande/investerande. Nu driver jag projektet att få med min fru på banan, hon är mycket mer ekonomiskt ängslig än jag, men mycket större kapital (lite halvtaskigt investerat/fördelat). Som tur är har jag tre saker jag är jättebra på:
- Göra spellistor i Spotify (asså jag är jättejättebra på att komma på ett specifikt ämne, känsla eller musikstil, och snabbt som fan hitta massa musik jag aldrig hört tidigare till den. En del av mig vill verkligen jobba som musikproducent på radio eller nåt.)
- Skapa (mapp-)strukturer
- Hyperfokus
Så, jag har gått igenom alla RT-avsnitt, sparat de jag vill och/eller tror att jag skulle behöva lyssna på och skapat en egen mappstruktur i Spotify, där dessa, ca. 130 RT-avsnitt, fördelats över typ 15-20 spellistor, sorterade efter ämne. Självklart har de mer eller mindre fyndiga namn och passande bilder. Jag har två spellistor till, en med de avsnitt jag vill kolla på tillsammans med min fru och en med lite mer avancerade/nischade ämnen.
Har jag tur kanske det finns någon här inne som kan uppskatta denna galenskap… så här kommer ett litet bildkollage över min mappstruktur och spellistorna. Om någon vill ha mer av detta får ni hojta, men funktionen detta fyller finns nog redan här i forumet. Det är bara jag som älskar att hålla på såhär.
Och juste. Det här är ju min egen konstiga grej att tjäna pengar på! Någon som vill ha hjälp att skapa en spellista? Eller hjälp att strukturera upp era mappar? Här är jag, kostar…vet ej, prislista kommer efter efterfrågan.