Har börjat spara i Länsförsäkringar Global Indexnära. Min avsikt är att föra in ett kapital som jag är bekväm med, och har för avsikt att göra så över en viss tid.
- Först och främst. Finns det någon statistik som påvisar om uppdelade insättningar är att föredra jämtemot att sätta in allt på en gång?
- Fondavgiften är 0.22%, uppdelat som löpande kostnader + transaktionsavgifter. Transaktionsavgiften är alltså en procentsats och jag tolkar det som att jag inte har någon inverkan, rent avgiftsmässigt, att göra många små insättningar jämtemot en stor. Är detta korrekt eller finns det andra avgifter som bör beaktas?