Ställ en fråga om livförsäkringar till nördarnas försäkringsbolag 🤓

Intressant, har precis googlat runt och varit i kontakt med mitt vanliga försäkringsbolag kring livförsäkring då jag är nybliven förälder och precis köpt hus. Vilket belopp är rimligt att teckna för mig respektive min man? Vi är båda i 35-årsåldern med inkomster runt 45k vardera och kommer ha huslån på cirka 3,6 miljoner. Har fattat det som att det kan vara bra att täcka halva bolånet men finns det något mer som kan vara viktigt?

Jag har en livförsäkring på 1 miljon, betalardyrt för den, tycker jag. Jag är ensam försörjare, mina två tonårsbarn är förmånstagare för livförsäkringen.

Samtidigt vet jag att om jag dör nu får barnen bra ersättning från bland annat tjänstepension. Men - det gäller bara tills de är 20 (tror jag) och säger jag upp livförsäkringen kommer jag pga min ålder få svårt att teckna en ny…

Så just nu och några år framåt känns det som jag betalar i onödan på livförsäkringen men så småningom kanske den kan komma barnen till godo…

Nu jävlar @Anonym :rofl: Har spenderat många timmar i helgen på att svara på dina fyra rader ovanför. Det började med en kommentar och slutade med:

• 18 minuters video

• 6 grafer

• En uppsats på 2.500 ord

Men, jag är sjukt nöjd. Så håll till godo:

samt:

Borttaget.

1 gillning

Haha, tack för din omtanke om min fritid. :rofl::heart:

1 gillning

Känner dock att jag inte kan missa chansen att posta denna populärkulturella referens då vi är i samma ålder ish… :slight_smile:

:rofl: