Starta holdingbolag | Vad ska jag tänka på utifrån skatt och verksamhetsbeskrivning?

TS säljer väl bolaget från privat ägande till holdingbolaget för bokfört värde och betalar skatt på pengarna han får ut privat?
Detta har väl ingenting med utdelningsutrymme att göra.

Var 195’ kommer ifrån förstår jag inte.

Får man sälja ett AB till undervärdering till ett holdingbolag?