Hej alla. Är ny här. Jo, en fundering. Hur tänka med investeringar nu på börsen? Jag tänker efter coronakrisen då det pumpades in massor av stödpengar. Vad var det för pengar? Kommer det en stor nedgång framöver som reglerar börsen så att det hamnar på samma som innan coronakrisen? Vad tror ni?
Välkommen till forumet!
Om du vill ha ett utförligt svar bör du lyssna på senaste avsnittet av rika tillsammans podden. Där tar dom upp just detta ämnet. Men kort och konsist, fortsätt spara och om du inte sprarar börja spara.
Dom kom från ingenstan, värdet av alla svenska valörer motsvarar värdet för vårat land (väldigt förenklat) desto flera kronor desto mindre värde har varje krona, se det som att du har en tårta. När du har en hel tårta finns där bara en bit. Den biten är värd en hel tårta. Dela tårtan engång så är en bit värd en halv tårta. och så vidare och så vidare.
Kommer låta lite dryg nu men, mellan nu och oändligheten lär det definitivt komma en nedgång på börsen. Någon gång i framtiden är det mycket rimligt att börsvärdet understiger värdet av börsen innan corona. Vi vet dock inte om det är i år, nästa år, om 3 år eller om 25 år.
Jag hoppas på en snabb återhämtning, av egoistiska skäl vill jag ha något år till på mig att bygga upp kapital innan kraschen kommer så att jag kan dra nytta av den.
Tusen tack för svaren och tipset att lyssna på senaste podden.
Varsågoda, hoppas det stillade din oro