Stor engångssumma

Hej,

jag har under mitt liv lagt all tid på att driva mitt företag och nu under året har jag sålt av allt.

Är 50 år och kommer att kunna plocka ut någonstans runt 6 000 000 i K10-uttag innan skatt.

Får även några (2-3)miljoner till som behöver ligga i karantän några år för att tas ut till 5:25-regeln.

Trevlig situation, men som sagt så har jag inte en sparad krona förutom detta, och vet inte hur arbetsmarknaden ser ut. Tänker mig att extrajobba, men helt enkelt ta det lite lugnare.

Familj med två barn. Min tanke är att investera och försöka leva så mkt som möjligt på avkastning.

4-hinksprincipen är väl applicerbar, även om mitt månadssparande redan skett under mitt företagande, så att säga.

Min fråga är helt enkelt om det finns något avsnitt om en liknande situation, det mesta är ju uppbyggt på månadssparande, och ibland skevar det till mitt tänk en del. Eller vilket tänk som är mest applicerbart?

Hej Thomas.

Ta kontakt me oberoende rådgivare smaspararguiden.se

Lycka till.

Mvh. Jack

Vem som helst kan kalla sig för oberoende ekonomisk rådgivare. När det gäller större summor skulle jag råda att vända sig till oberoende finansiell rådgivare som är certifierad.

Patrik Siegbahn på Småspararguiden är certifierad ?

Instämmer med Jack. Ta kontakt med http://Smaspararguiden.se

Oberoende och har certifierad rådgivare. Var de som t ex avslöjade Allra-bluffen. Undvik bankerna och deras ”rådgivare” (säljare).

Tack för svar, ska kolla upp det!