Storbankernas appar/hemsidor

Hej!

Vi håller på att omförhandla vårt bolån och kommer att byta från Sparbanken då vi har fått betydligt bättre erbjudande från andra banker.

Vi tycker att det är viktigt att bankens app och hemsida fungerar bra. Bankerna vi väljer mellan är Nordea, Länsförsäkringar och Danske Bank. Är det någon som kan rekommendera någon av dessa banker baserat på deras tekniska plattformar? Andra synpunkter gällande app/hemsida?

Personligen tycker jag att Länsförsäkringar fungerar väldigt bra. Deras Internetbank är väldigt lika Swedbank, så flytten kan bli lätt.

Enligt hörsägen (vilken kan vara fel) är Nordea sämre. Danske Bank har jag ingen erfarenhet av.

Säger som Nestor om Länsförsäkringar, grym app, hemsidan inte lika bra men fungerar och servicen är väldigt bra av det jag stött på ännu iaf!

Danske bank har en OK app, men deras internetbank är verkligen usel. För egen del så löser jag detta genom att använda skandiabanken för autogiron, e-fakturor och mycket annat och bara slussa pengarna dit från danske varje gång lönen kommer, kostar inget att bara ha bankkonto på skandia.