Storytel - rekordlåg

Har en fundering kring storytel och dess kurs. Har ägt storytel sedan 2020 och detta år har inte varit något annat än deppigt.

Jag börjar oroa mig för att en återhämtning är på kort sikt omöjlig men möjligtvis på lång sikt.

Är någon insatt och har några egna tankar kring just storytel?

-79.77% i år :smiling_face_with_tear:

Aj då det var ju inte roliga siffror

om du fortfarande tror på bolaget så kanske köpa mer för att snitta ner dej
men det kanske inte är så roligt att “riskera” ännu mer pengar

Dom har ju gått med förlust länge då det kostat att expandera på både nya och etablerade marknader
men dom skulle ju nu minska expanderingen och försöka dra ner på sina utgifter

vi får väl se i Q3 om det hänt något och ifall det kan lyfta kursen
eller om det är fortsatt mörker

dom fick ju även en ny VD nyligen
ingen aning om det är bra eller dåligt

Att Spotify valt att satsa på egna ljudböcker istället för att köpa upp Storytel, som det tidigare spekulerades i kan också vara en aspekt.

1 gillning

Det tror jag absolut, det är väl spontant fler som redan har spotify och som troligtvis skulle välja att lyssna på ljudböcker där istället för att ha ytterligare en prenumerationstjänst…

Såg också det att ledningen byts ut, fler än VDn men är obevandrad inom området och vet inte heller om det är för det bättre. Det är trots allt ett tillväxtbolag och historiskt sett har tillväxtbolag inte gått särskilt bra i ekonomiska tider som dessa, kanske är den solklara anledningen till störtdykningen?

På senare tid har man läst att det börjar ljusna för Storytel och många tror att aktien kommer återhämta sig. Dock inte till de rekordnivåer vi såg tidigare, jag ligger själv -85% i Storytel med en hyfsat stor summa i kronor. Inte så stor del av hela min portfölj men det tar emot att sälja av nu när det börjar låta bättre.

Och faktum är att den ska upp 500% för +/-0 och 890% om den skulle upp till toppen igen från dagens nivå.

Riva av plåstret eller vänta något år nu för att se om det vänder?

Kanske tur att man hängde kvar trots allt. Upp 35% senaste månaden bara några hundra % kvar innan jag är ±0 jag behåller.