Jag är inte säker på att man kan begära utträde med omedelbar verkan i många fall.
Helt enkelt så betalar man årsavgift i förväg och då är man medlem tills man utesluts eller året tar slut och man inte förnyar sitt medlemskap.
Jag är inte säker på att man kan begära utträde med omedelbar verkan i många fall.
Helt enkelt så betalar man årsavgift i förväg och då är man medlem tills man utesluts eller året tar slut och man inte förnyar sitt medlemskap.
Såg att Råd och Rön skrivit väldigt träffande i ämnet, läs mer på Kan barnens idrottsklubb tvinga oss? - Råd & Rön
Låst artikel. Kan du sammanfatta?
Jag kan inte heller läsa den, men såg den sammanfattad i sociala medier av en bekant så jag fick en viss bild av det hela.
Är en ensamstående förälder med två barn som är arrangerad i barnens konståkningsklubb. Vederbörande ställer en fråga till tidningen om rimligheten att de ska delta som funktionärer i Lidingölöppet som inte har med föreningen att göra. Föreningen bötfäller alla med en femhundring som inte dyker upp. Om jag förstår allt rätt har inte föreningen rätt att debitera föräldrar som inte kan delta i Lidingöloppet
Den här konståkningsklubben är i alla fall mer ”human” än den förening jag skriver om i trådstarten - 500 kr i böter hade jag kunnat leva med, men inte en dryg tusenlapp som min egen förening fakturerar. Sen har de endast EN rejäl aktivitet en gång per år, min förening har flera aktiviteter där du offrar en hel helg + att hjälpa till på träningar nu och då (vilket jag iofs inte har något emot då man ändå är där).
Kan konstatera att föräldrar blir upprörd för mindre än det vi ”utsätts” för.