Strax över 30 år med miljoner på banken

Jag har också varit med om en IPO, dock inte lika stor som du kanske blir med om. Jag sålde på momangen vid börsöppningen. Sedan lät jag pengarna ligga och vila en vecka medan jag bestämde hur mycket jag ville ”säkra upp” i min bostad. Resten åkte in på en simpel 90/10 globalindex/kontanter. Sen har livet tuffat på som vanligt.

På ditt svar låter det som att allt som inte är din gamblingmiljon är sånt du vill bevara värdet på.

1 gillning

Bra tipps @Alec. Det är ett excellent forum med många smarta, generösa och intresserade människor. Och som bonus får du ju dessutom hänga med Jan& mig! :slight_smile:

1 gillning

I den situation du beskriver @Westcoast är det vanligt med stor emotionell volatilitet. Tanketrixet är också att inte låta dig definieras av ditt kapital. Vad vill du? Vad längtar du efter? Vad behöver du just nu? (Oavsett summan kr som är din)
Pengarna är en fantastisk resurs och språngbräda till det liv du längtar efter. Det tekniska kring pengarna listar du ut på vägen. Du hänger ju redan här och är uppenbart intresserad och nyfiken på att lära dig mer. Lägg lite tid på att utforska vem du vill vara, vad du vill göra oavsett kapital.

5 gillningar

Tack.

Ja, det är verkligen dessa typer av frågor som jag borde försöka besvara.

Tack så mycket!

Skönt att reaktionen inte är allt för ovanlig.

Försöker att kontakta dig helt till att börja med :slight_smile:

Tack!

1 gillning

Du är välkommen att höra av dig! :slight_smile: /Moa

Kan också rekommendera Andreas Runnemo på https://www.smaspararguiden.se/

Hjälpte mig mycket som bollplank på mina tankar :slight_smile:

Sen är det läskigt att gå in på fonder/aktier med sina pengar men utan ränta på banker finns det inte så mycket alternativ. Det är lite som när man köpte lägenhet/hus första gången, läskigt första gången (äga saker, tänk om taket går sönder osv) men efter ett tag lägger det sig och det är ”det nya normala”

Yes, har också bara gott att säga om Andreas och Patrick. Upplever dock att de hjälper till med den tekniska sidan och inte den emotionella som @MoaD. Men som jag brukar säga - varför välja? Man kan ju träffa både Andreas och Moa. :joy:

1 gillning