Stubb president i Finland

Fortsätter diskussionen från Boka in egen årskickoff med någon du bryr dig om | 336:

Det är väl bra tänker jag? Jag gillar honom… lagom nördig akademiker.

2 gillningar

Jag tror att det blir jättebra. Han har mycket erfarenhet i utrikespolitiken och är en väldigt internationell och allmänbildad person.

Btw, Finland får också den första utländska First Ladyn, Suzanne Innes-Stubb är från Storbritannien.

3 gillningar

Jag tror också det blir bra det här, ett rimligt val med tanke på hur världen är just nu. Men med det skrivet så är Haavisto också en superkompetent politiker. Finländarna kunde inte välja fel hur de än gjorde i detta presidentval.

Hoppas att han inte behöver vänta lika länge som Mr Biden på att få uppfylla sin dröm att bli president.

2 gillningar

Jag har ingen egentlig uppfattning mer än att han verkar jäkligt begåvad. Skulle vilja se Löfven, Andersson eller Kristersson köra det här:

https://www.reddit.com/r/BeAmazed/comments/dmu3zz/politician_gives_an_interview_in_three_languages/

3 gillningar

Jag såg Åkesson briljera på engelska i BBC, det räcker för mig. Låt oss skicka Finlands president vi också. :joy:

4 gillningar

Fan, jag är stolt över finska demokratin. Första grejen som Stubb gjorde som blivande president var ett besök till Pekka Haavistos valvaka.

8 gillningar

Det tål att återupprepas…

Finland är som Sverige, fast för vuxna.

:see_no_evil:

10 gillningar

:clap: En uppvisning i hur demokrati ska gå till. Man önskar att (fler än) svenskarna tar lärdom av valet i Finland och även Polen…

– Nu finns inte längre ett Alex team och ett Pekkas team, enbart ett Finlands team, säger Stubb efter att de två hastigt har kramat om varandra.

– Du är en av de finaste människorna jag någonsin träffat.

Pekka Haavisto ser lite glad ut och tackar sina valarbetare. Han tackar även Alexander Stubbs valarbetare. Expertkommentatorerna i tv är påtagligt rörda över dessa ovanliga gester och ord.

4 gillningar