Svårigheter att få barn - när hoppet nästan tar slut

Åteföringen idag gick bra, jag var så nervös att den inte skulle överleva upptiningen men det gick bra.

Har testdag 16 september som är min otursdag men håller tummarna.

21 gillningar

@Beteendevetaren jag vill bara skriva och säga att du borde få pris för trådstartare med största tålamod och tolerans för konstiga (kanske snarare dumma, elaka och korkade) frågor. Började läsa tråden då några i min närhet har gått igenom liknande process som du utan att nå önskat resultat. Jag kan inte förstå hur du kan uttrycka dig så balanserat och vänligt mot alla frågeställare. RESPEKT!

6 gillningar

Åh tack snälla! :sob::two_hearts:

1 gillning

Vi backade ur kvällen innan första IVF. Ville inte göra den resan utan tänkte att naturen får ha sin gång. Vi är mycket lyckliga utan barn. Hade säkert varit lyckliga med barn oxå. Det finns mycket som ger lycka i livet inget att haka upp sig på.

5 gillningar

Gammal tråd men ville bara säga att jag uppskattar att du delar med dig @Beteendevetaren!

Mer medmänsklighet och decency :heart:

2 gillningar

Hoppas att allt går bra. Har själv fått två barn med IVF. Noterar att erfarenheter och ”bilden” av IVF varierar mycket. För oss var det mer något vi bara gjorde. En viss oro fanns väl att det inte skulle funka men jämfört med hur många haft det var allt enkelt för oss.

Inför att vi planerade för barn nr 2 hade alla våra värden försämrats rätt mycket. Det gick bra ändå. Om vi hypotetiskt hade velat fortsätta hade det förmodligen inneburit en mer avancerad process. Vi var redan på förhand inne på att två barn var lagom.

1 gillning

Tack för din kommentar :blush:

Ja, jag och min man tänker så också. Att går det inte överhuvudtaget, så har vi varandra och lyckligt liv ändå :heart:

4 gillningar

Tack snälla för din omtanke :heart: och tack för att du delar med dig :heart:

Stort lycka till!

Du har säkert full koll på det redan, men jag har tre i bekantskapskretsen som fått lyckade resultat via Olgakliniken.

2 gillningar

Tack snälla för din tid och omtanke! :heart::blush: