Åteföringen idag gick bra, jag var så nervös att den inte skulle överleva upptiningen men det gick bra.
Har testdag 16 september som är min otursdag men håller tummarna.
Åteföringen idag gick bra, jag var så nervös att den inte skulle överleva upptiningen men det gick bra.
Har testdag 16 september som är min otursdag men håller tummarna.
@Beteendevetaren jag vill bara skriva och säga att du borde få pris för trådstartare med största tålamod och tolerans för konstiga (kanske snarare dumma, elaka och korkade) frågor. Började läsa tråden då några i min närhet har gått igenom liknande process som du utan att nå önskat resultat. Jag kan inte förstå hur du kan uttrycka dig så balanserat och vänligt mot alla frågeställare. RESPEKT!
Åh tack snälla! ![]()
![]()
Vi backade ur kvällen innan första IVF. Ville inte göra den resan utan tänkte att naturen får ha sin gång. Vi är mycket lyckliga utan barn. Hade säkert varit lyckliga med barn oxå. Det finns mycket som ger lycka i livet inget att haka upp sig på.
Gammal tråd men ville bara säga att jag uppskattar att du delar med dig @Beteendevetaren!
Mer medmänsklighet och decency ![]()
Hoppas att allt går bra. Har själv fått två barn med IVF. Noterar att erfarenheter och ”bilden” av IVF varierar mycket. För oss var det mer något vi bara gjorde. En viss oro fanns väl att det inte skulle funka men jämfört med hur många haft det var allt enkelt för oss.
Inför att vi planerade för barn nr 2 hade alla våra värden försämrats rätt mycket. Det gick bra ändå. Om vi hypotetiskt hade velat fortsätta hade det förmodligen inneburit en mer avancerad process. Vi var redan på förhand inne på att två barn var lagom.
Tack för din kommentar ![]()
Ja, jag och min man tänker så också. Att går det inte överhuvudtaget, så har vi varandra och lyckligt liv ändå ![]()
Tack snälla för din omtanke
och tack för att du delar med dig ![]()
Stort lycka till!
Du har säkert full koll på det redan, men jag har tre i bekantskapskretsen som fått lyckade resultat via Olgakliniken.
Tack snälla för din tid och omtanke! ![]()
![]()
God morgon.
Tog två tester idag varav ett var extra känsligt. Båda testerna var negativa.
Väntar på att läkaren ska svara, tror att läkaren ringer om någon dag. Mitt otursdatum fortsätter.
Idag föds mitt 4 syskonbarn, andra på 1,5 år. Ska glädjas åt min bror skull.
Tack alla för era hejarop, stöd och omtanke. Jag uppdaterar när jag får svar sen.
Hej!
I morse fick vi svar. De sa att de återkommer men att kön inte är lika lång som 6 månader då det inte är en ny kö. Att de hör av sig när de har matchat vår nya donator.
En timme senare skrev dem att de har hittat vår nya donator
jag får veta mer längre fram sen. Helt otroligt ![]()
Så tråkigt för er men fint att ni orkar ta nya tag inom kort!
Lycka till!!
Tack snälla ![]()
![]()
![]()
En släkting hade problem att bli gravid (pga av endometrios, lite övervikt, äldre partner så förutsättningarna var inte toppen om man säger så), hon sökte sig till Olgakliniken på Cypern, hon gick ett tag på Wegovy för att gå ner lite, IVF behandlingen gick lite knackigt i början och det blev snack om äggdonation. Men på andra uttaget fick det ut ett dugligt ägg som klarade befruktning och nu har hon ett barn som snart är 1,5 år
Vet att även partnern fick behandling för någon underliggande infektion, de förberedde livmodern inför insättning (nån skrapningsmetod), de gjorde tester på embryot INNAN det ens sattes in, så den kliniken tog verkligen ett helhetsgrepp som jag förstått att man inte gör i Sverige (här får de knappt göra tester på embryot om man inte har genetiska skäl för det).
Visst det blev nog en dyr historia men hellre det är att behöva utstå en IVF-vård som inte ligger i framkant…
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå vägen för er ![]()
Det är svårt för många som inte varit där själva att förstå vilken otroligt påfrestande sits detta är. Hopp, förtvivlan, hopp.
Stor kram till er! ![]()
Tack snälla! ![]()
Tack snälla så fint sagt betyder mycket! ![]()