Jag jobbar inom IT med utveckling och en stor del av min lön har gÄtt till ovanstÄende senaste Ären.
Om du t.ex. slÄr ut totalen pÄ nÄgra vanliga mÄnader (för skrÀp du inte behöver) ser du sjÀlv. Dvs ta en jablonsumma /vanlig mÄn och rÀkna.
Detta Àr alltsÄ nÀrmare en halv mille SEK (!!)
För ânachosâ, tv-spel jag aldrig spelar och pizzakvĂ€llar med ölâŠ
Utöver detta fick jag:
Högt blodtryck
Lite övervikt
Arg flickvÀn
Arg familj
Arg mamma
DÄliga tÀnder
Problem hemma
Ett fallerande liv som lyckligtvis Àr bÀttre nu!
och en bra ny bil med 7 Ă„rs garantiâŠ
För motsvarande belopp.
Allt ovan gratis mot att skippa pizza o öl.
Att göra istÀllet, förslag:
Mitt bÀsta förslag Àr att köpa ett par löparskor, lite fina löparklÀder och börja trÀna istÀllet.
Alt. Promenadskor + utrustning.
Alt. Gymkort + gymgear. Detta brukar fö jobbet betala. FriskvÄrd! Helt gratis.
AltâŠbörja cykla/simma eller nĂ„t.
Laga egna goda matrÀtter hemma
Följ dina drömmar, 1h per kvĂ€ll istĂ€llet för att spela tv-spel/se Netflix och Ă€ta chips/godis, t.ex. sĂ€tt upp en vision+mĂ„l pĂ„ vĂ€ggen i vardagsrummet â sĂ€tt igĂ„ng!
Ett nytt, bÀttre liv med andra ord
In spite of everything⊠Do it.
TÀnkte dela med mig av detta till er som vill ha inspiration/stöttning med er livsresa.
Ifall ni fastnade pÄ Burger King pÄ vÀgen hem⊠som jag brukade göra.
Summering:
Prio 1 - lÀgg av med snabbmat och alkohol
Dvs lÀgg ner svenssonlivet.
Det bekvĂ€ma myslivet med godis o chips hela tidenâŠ
Behöver ju inte vara allt eller inget tÀnker jag Jag hÄller med dig om att mÄnga bör minska pÄ alkohol, snabbmat, tobak, godis, snacks, nöjen m.m. Dels ur ett hÀsloperspektiv, men ocksÄ ekonomsikt.
Men det gĂ„r ju göra bĂ„de och, men pĂ„ en lagom och rimlig nivĂ„ Tobak Ă€r jag dock starkt emot samt de som dricker för mycket i kombination med att de ej kan hantera det och fĂ„r dĂ„liga fyllor (aggressivitet, högljudda osvâŠ)
HÄller med, balans Àr nyckelordet. Vi köper pizza ibland. Och ibland gör vi egen pizza eller sÄ blir det Àrtsoppa.
Sambons morförÀldrar Àr frÄn italien och har Àtit pizza varje söndag i 30 Är. Dricker mycket alkohol överlag. De Àr 85 nu och hur pigga och glada som helst!
Verkligen. Att bli âextremistâ Ă„t nĂ„got hĂ„ll tenderar att oftast bli total âbackfireâ och man Ă„tergĂ„r till det som inte fungerade fast Ă€n vĂ€rre.
bara choklad, endast den bÀsta kvaliteten, max 100 g en gÄng i veckan, bjuda frun
en öl i veckan - ungefÀr tvÄ flak frÄn bordershoppen pÄ hela Äret. Bra rom eller (single malt) whisky, 4 cl i helgen
skyldig - endast smörbakat och bryggkaffe max tvÄ gÄnger i veckan, endast med sÀllskap
tv-spel?
MjaâŠ
JahaâŠ
Nej
Nej
Nej
Elektrisk tandborste
Nej
Oavsett Älder Àr det viktigt att röra pÄ sig varje dag i minst 30 minuter. Eftersom jag har riktigt svÄrt för detta köpte jag ett löpband för hemmabruk. Det Àr nu en del av vardagen och snart ska jag besöka ett gym för första gÄngen.
DO YOU.
Maximilian hÀr kunde inte bry sig mindre om hur du lever. Inga pekpinnar. Alls.
Jag bara sÀger: utan det dÀr skrÀpet som du vet du inte behöver = ligger ett nytt, bÀttre liv.
100% garanterat. Och din flickvÀn/fru kommer bli sÄ glad o stolt.
Min fru skulle skilja sig direkt!
Att jag kan feströka ibland tycker hon Àr superhÀrligt. Dessutom betalar hon ju hÀlften av alla utgifter sÄ jag skulle i princip gÄ back pÄ att sluta dricka och röka eftersom hon skulle lÀmna mig
Alkohol Àr en öm punkt för mÄnga dÄ den utbredda uppfattningen Àr att det Àr lÀttast att initiera sex nÀr man Àr pÄverkad. För vissa Àr det tvÀrtom, alkohol gör dem sömniga.
Det finns ett talesĂ€tt som sĂ€ger: âSamla aptit ute, Ă€t hemmaâ. AnvĂ€ndas nĂ€r det kommer till sex med frun.
GÄr fint att snusa och dricka brÀnnvin och samtidigt spara pengar. Alla har sina laster. En del köper garn för pengarna. En del bildelar. Prioriteringar bara.