För mig Àr det lite sÄhÀr.
NÀr jag har blivit lite Àldre och ser vÀnner och familjemedlemmar gÄ bort, sjÀlv varit nÀra att dö ett par gÄnger, sÄ har det för mig blivit tydligt vad som Àr viktigt.
Spendera och uppskatta tid med nÀra och kÀra, dÀr ingÄr soffhÀng, god mat, dricker dock inte alkohol, men skratta kan vi ÀndÄ.
TÀnk, om just ett svenssonliv Àr drömmen för mÄnga? Att ha ett bra jobb, en villa och en familj, ett vÀrdefullt sammanhang.
NĂ€r jag ser chefer, högt uppsatta, âsuperlyckadeâ företagskĂ€ndisar sĂ„ verkar fĂ„ sĂ€rskilt lyckliga. Har de nĂ€ra vĂ€nner? Har de en meningsfull fritid? Ăr de omtyckta av sin familj?
Trots att de stÄr pÄ toppen av sina mÄl, sÄ kÀnns det lite tomt.
Sen, tĂ€nk alla miljarder individer som inte nĂ„r dit, men vill, ska de kĂ€nna sig misslyckade för att de Ă€r rĂ€dda för ett âsvenssonlivâ?
Alla har vi olika drömmar, men jag pÄminns dagligen om att jag redan vunnit jackpotten, för jag Àr fortfarande hÀr. Medans mÄnga inte Àr det. I det perspektivet sÄ Àr ett vanligt liv ett lyxigt liv.
Det Àr sÄklart bra att ha ett mÄl att sikta mot, men det Àr ocksÄ viktigt att frÄga sig vad man tror finns pÄ andra sidan mÄllinjen? Kanske finns det redan tillgÀngligt idag, om man skiftar perspektiv!