Kanske märklig tråd för många men är tvungen att skriva av mig om någon varit eller är i samma situation.
Har sedan 10 år tillbaka en jättefin sambo som jag bor med i en fin hyresrätt och vi har haft det jättebra. På senare år har mycket hänt i våra liv och även om vi fortfarande håller ihop så har livets svåra stunder gjort oss mer olika och prioriteringarna skiljer sig allt mer åt, vilket jag är ledsen över.
Hon har förlorat båda sina föräldrar och senast sin far för ca 3 år sedan på ett väldigt tragiskt vis som har tagit hårt på oss båda. Min egna mor gick bort i cancer för ca 6 månader sedan och jag har inte heller någon kontakt med min far sedan 14 år tillbaka i tiden som inte vill veta av mig.
Vi är nu 33 år gamla och stressen för barn för hennes del har börjat bli påtaglig, medans min inte alls finns där. Vi har båda pratat om det och kommit fram till att vi ska vänta, problemet är bara att medans hon är redo när jag är redo själv, så känner jag att jag inte alls där och drömmer om barn som läget ser just nu vilket jag även sagt. Jag är dock säker på att jag någon gång vill ha barn.
Ingen av oss har haft syskon då vi båda är ensambarn och har inte någon som helst relation till barn över huvudtaget egentligen, men vi båda vet att vi vill ha barn.
Vi båda sparar pengar varje månad och har det bra ekonomiskt, sambon är mer slösaktig än mig själv som nästan fått ett beroende av att spara ännu mer pengar för att se dom växa sedan min mors bortgång då vi var som bästa vänner, det är min enda lycka just nu känns det som.
Våra vänner har skaffat barn och vi är glada för deras skull, men om vi själva skulle skaffa barn har vi ingen som helst hjälp med barnvakt eller liknande om vi skulle behöva, vilket gör min tanke med att skaffa barn ännu värr.
Nu till frågan: Ni som har barn, är ni lyckligare nu än innan ni skaffade barn? Jag är en person som alltid levt för att känna mig behövd, som jag tydligare kände när min mor levde, då vi var som bästa vänner.
Jag känner just nu en väldigt stor meningslöshet med livet och det är inget som kan få mig lycklig trots hjälp från psykolog, en väldigt fin sambo och båda med en god ekonomi som inte är en bidragande faktor i det hela.
Kände jag var tvungen att skriva av mig då jag antar det är ett rop på hjälp innerst inne eftersom jag inte känner att detta kan vända till något positivt just nu.
Samtidigt är jag stressad av tanken att det generellt sett går för min del (förhoppningsvis) att skaffa barn upp i senare ålder, så blir det allt svårare för sambons del ju mer åren går.
Dela gärna mer er, det hade betytt mycket för mig.
Mvh.