Svårigheter som lett oss hit till RikaTillsammans

Jag avböjer mig dock i att bedöma hur ”lätt” andra haft det. Vad som är lätt för mig behöver inte var lätt för dom, det är någonting jag har lärt mig på senare år. Bara för att jag haft det svårt, betyder inte det att andra som haft det ”lätt” i mina ögon, ska bedömas som mindre hårt. Vi har alla olika omständigheter och erfarenheter. Det är det som är så fantastiskt med det här forumet tycker jag.

Exempel: när något är jobbigt för mig behöver vi prata tillexempel dödsfall. Annat är inte lika jobbigt för min tröskel är så pass hög och jag är van helt enkelt. Är dock något avtrubbad vad gäller dödsfall också nuförtiden.

Detta har också lett till att jag ser det mesta väldigt sakligt, utan att blanda in känslor. Jag är en ”problemlösare” helt enkelt.

Min sambo tycker det är sjukt jobbigt när hon är ovän med en kompis. Jag kan inte riktigt relatera till hennes känslor pga mina erfarenheter. Min första reaktion är alltid att ”lösa problemet som uppstått” och är dålig på att förstå hennes känslor.

Det är så jag utvecklats av livet men behöver träna på min förståelse för andras svårigheter.

9 gillningar