På avanza är skillnaden i avgift mellan småbolagsfonderna inte lika stor som på SAVR. Vilken av dessa småbolagsfonder har ni? Tänker själv på ett innehav av max 10% och minska på LF GI till 50% Åsikter?
Så hade nog jag också valt, blir fortfarande en stor bas i LF Global samtidigt som du får in exponering mer mot småbolag (som du är ute efter).
Ser Inge fel med det iaf!
AMF är aktivt förvaltad och Plus följer index. Vilken som är bäst för dig beror ju helt och hållet på om du tror på aktiv förvaltning eller inte. Jag kunde inte bestämma mig och valde båda.
Ser att AMF har en rätt så stabil tillväxt, så just i detta fall känns det säkert för mig att välja AMF framför PLUS, däremot tänker jag om avkastningen är värd skillnaden i avgift (0,08%) ?
Sedan undrar jag om det är värt att överföra PLUS Alla bolag till savr för att gå ner till 0,20% i avgift istället
Avgifter dras direkt ur värdet av fonderna varje dag, så de är redan inbakade i avkastningen du ser i de historiska graferna. Det är dock inte säkert att AMF-fonden kommer fortsätta slå index bara för att de gjort det sen ett bra tag tillbaka.