Ta in kapital till fastighetsköp

Hej
Jag har köpt två hyresfastigheter på ganska kort tid, båda till underpris. Jag har efter relativt kort tid belånat om fastigheten och på så sätt nästan fått tillbaka hela kapitalet jag gått in med till kontantinsatsen.

Omvärdering och ny belåning av hus ett finansierade hus två. Efter hus två har jag samlat på mig en del att renovera som jag behöver ta tag i. jag måste bl.a. fixa en putsfasad samt två badrum, så när jag belånar om hus två kommer överskottet läggas på renovering. Med andra ord har jag inga pengar att köpa hus tre för.

Jag vill inte tappa fart och har börjat fundera på privatlån eller företagslån via bank alternativt privat långivare för att få ihop handpenning till den tredje fastigheten. Min tanke är att jag lånar kapital i ca 1-2 år och på den tiden hinner värdera om och belåna upp fastigheten så pass mycket att jag kan lösa ut lånet till handpenningen. Jag behöver då bara betala räntan för ett lån och får en fastighet i princip helt betalt med “other peoples money”.

Någon i forumet med erfarenhet av detta som har tips att dela med sig av? Ska jag vara öppen med att jag tar in kapital för min bank eller bör jag försöka mörka det? Om det ska mörkas måste väl privat långivare föredras? Vart kan jag hitta kapital? Vem tar man hjälp av att skriva avtal så långivaren känner sig trygg? Vilken ränta tror ni långivare kräver för att låna ut ca 6-800K? Andra tankar?