Det är väl inte just tiden i flyget/transportmedlet som brukar vara kul utan snarare målet när man tagit sig fram. Om du är väldigt flygrädd så gör du nog rätt att tex välja tåg istället.
Problemet har har med resande är att det blivit så jävla dyrt och hetsigt. Alla ska tokresa efter pandemin och så klart är det ju samtidigt som en själv eftersom det med skolbarn inte finns särskilt mycket flexibilitet i resandet. Trängas och “slåss” mot andra är inte min grej vilket gör att det idag är betydligt svårare att hitta trevliga resmål. Man får vara betydligt mer kreativ för att hitta bra resmål där man slipper armbåga sig fram
Ni har krävande jobb men inga barn, så pengar borde inte skava så mycket som det verkar göra eftersom det hela tiden handlar om att göra bra deal på resorna.
Sen det här med turbulens, att du ogärna flyger, jag gillar inte heller att flyga, men jag älskar min fru och hon vill resa så vi reser, kosta va det kosta vill, happy wife happy life …enkelt ![]()
![]()
![]()
![]()
@direktorn för reslust & smarta deals med dina 2-4-1 vouchers så kanske businessclass.se är mera rätt forum.
Jag reste grymt mycket före pandemin, och känner igen mig i mindre reslust, då jag tidigare kunde maximera mellanlandningar för att få till flera resmål så är det numera smidigaste resan till slutdestinationen som gäller och ibland känns det bra att bara stanna hemma.
Oj
! 180 timmar i månaden !? Med ett heltidsarbetsmått i Arbetstidslagen på 40 h/v blir det ca 1,5 timmar övertid per vecka…
Skämt åsido, semester är underbart för många ! Men du måste ju inte tycka att det är kul och trevligt att resa … Har du tappat lusten att resa så låt bli … Du och kärleken kan säkert hitta på något annat ni tycker om att göra tillsammans ! Olika faser i livet innebär olika intressen … Kanske läge att fundera på fritidsboende (husbil eller båt…?) i lämplig del av Sverige eller utomlands beroende på era intressen i övrigt !![]()
![]()
![]()
![]()
6 utropstecken i ett svar, det är nog rekord.
Ooops… Sorry, jag visste inte att det fanns en begränsning på hur många som får förekomma i ett svar… Men himla tur att det bara är fem…![]()
Intressant att få lite insikt i hur vi människor väljer att fokusera på olika saker dock.
Det här kanske inte alls handlar om “resan” eller “resmålet”. Kanske TS undrar över vad han egentligen får ut av sin lediga tid? Känslan av att inte få valuta för kostnader är ju klart uttryckt, men under ytan vill TS kanske ha något av större känslomässigt värde.
Ett alternativ kunde vara att, istället för att resa själv, bjuda på biljetten, så att mindre bemedlade släkt o vänner kunde komma o hälsa på.
Eller lika bemedlade. Alla skulle känna sig hjärtligt välkomnade o uppskattade, vilket t.o.m. inbringar mervärde till utgiften för resan.
intressant insikt i vissa kommentarer här, en hel del är ganska ointresserade av frågeställningen och desto mer intresserade av att ifrågasätta varför man vill resa. spelar nog samhället i stort mer än forumet.
tack till de som givit konkreta svar dock, det uppskattas
![]()
Vilken frågeställning syftar du på? Jag ser inte en enda fråga eller frågetecken i ditt inlägg.