Tråden utbruten ur Sopcontainertråden - jag är inte så hysterisk att jag drar igång en tråd bara för att posta detta. ![]()
Hög klickfaktor
Tråden utbruten ur Sopcontainertråden - jag är inte så hysterisk att jag drar igång en tråd bara för att posta detta. ![]()
Hög klickfaktor
Tydligen var bilen så robust så att explosionen färdades ut genom taket och skyddade byggnaden från skador.
Bra reklam för Cybertruck
Självklart går rutorna sönder vid en sån händelse, även i en Fiat eller en Skoda.
Trodde allt låg på flaket. Är väl rätt logiskt att kraften går uppåt genom plasten(?) än att den går i sidled genom plåten?
Typiskt ketaminknarkardravel från Musk.
Om du har en explosion som ligger på ett flak kommer det inte krävas mycket för att rikta en del av explosionen uppåt.
Dessutom var det inte en kraftig explosion. Och tryckvågen skapas av de expanderande förbränningsgaserna/sönderfallsprodukterna från explosivämnet och den sprids radiellt i alla riktningar, om än kanske lite mera uppåt pga reflektion mot väggarna på flaket.
Men i grund och botten var det inte tillräckligt mycket explosion för att spräcka rutorna. Det var mer av en häftig brand. Hade det varit några kilogram sprängmedel hade förmodligen batteriet spräcks av chockvågen vilket hade orsakat en sekundärbrand.
Årets nyord jämte “ISK-hypnos”.
Det är bara andra januari, gettin warmed up…
Ja eller att han fokuserar på att ”det är INGET fel på bilen!!” efter en uppenbar terroristattack (om än misslyckad) så ställer jag mig mer frågan ”VAD är det för fel på bilen?” ![]()
Lite för mycket försvarsställning eller är det bara helt vanlig ketaminknarkarparanoia ![]()
Det är nog ketaminet som talar för honom…
Köp en Tesla, stöd ett missbruk!
Yupp, som tagen ur clickbait handbook för blaskor. Trodde Cybertrucken exploderat.
Mer relevant vore:
“Misstänkt bilbomb exploderade i Las Vegas – en död och sju skadade.”
Skulle inte cyberttucken vara apokalyps-säker? Skulle inte ge fullt betyg på det baserat på bilderna.
Eller är det ett till fall av att Tesla inc. anser att “no reasonable person” skulle lita på vad Elon säger?
Lite knepig ton det senaste i den här tråden. Terrorist hyrde specifikt en Cybertruck för att spränga utanför Trumps hotell. Detta i relation till att Musk hänger mycket nyvalde presidenten för tillfället.
@moderatorer Borde inte hela avstickaren brytas av till egen tråd?
Så länge sea shantyn är kvar kan ni göra som ni vill. ![]()
Verkar som FBI inte längre klassar det som ett terroristbrott, utan som ett självmord. Då föraren tog livet av sig innan han sprängde bilen. Sen var det troligen ett medvetet val av föraren att välja just en Tesla, för han visste att det skulle få uppmärksamhet kring ptsd. Beskriver hur Teslas varumärke blivit en symbol, som lätt får uppmärksamhet.
Vem hade inte mått dåligt av att sitta i schabraket?
Hjälp mig. När börjar avstickaren? Jag har inte följt tråden.
Hela tråden är väl baserad på hög klickfaktor?