Hej!
Tessin och Nordic Loan Agent AB har ett lån från 2018 som heter #18117-1 Annika Backlund AB (tidigare Halltorpsgruppen AB). Det skulle ha återbetalats 2019, men det har fortfarande inte skett.
Min förhoppning är att hitta andra långivare här inne! Det finns såvitt jag vet ingen community på Tessin där vi gemensamt kan diskutera våra lån.
Senaste nytt är ännu en Kallelse till Skriftligt Förfarande, med ett erbjudande om att långivarna möjligen kan få tillbaka ca 53,4 %, och därefter är det slut. Låntagaren skriver något om att ett (ej namngivet) bolag har lämnat ett “bud”. Lite för diffust för min smak.
Tessin / Nordic Loan Agent friskriver sig i Punkt 2 från allt ansvar — en ganska lång passage, men kärnan är att de inte utvärderat Förslaget och inte tar ansvar för några konsekvenser av det. Jag är faktiskt lite paff över lydelsen.
Ett vanligt lån hos Tessin / Nordic Loan Agent är komplext nog och kräver att man är lite av både jurist och ekonom och fastighetskunnig för att förstå till fullo.
Det här ärendet är synnerligen svårgenomträngligt: jag räknar just nu till 28 PDF:er plus ett 50-tal “nyheter” på Tessins hemsida!
Det är också en väldigt kort tidsfrist för underskrift.
Ensam har jag inte möjlighet att anlita advokater för att penetrera allt detta. Däremot tänker jag: om man hittar andra/alla långivare, kunde vi tillsammans ta den kostnaden.
Mvh