Testa annorlunda strategi

Tycker du bör fundera några varv till här före du eventuellt omsätter detta i praktiken. Några spontana invändningar:

1. Hur vet du vad du ska köpa? -Regler?
  2. Hur vet du när du ska sälja? -Regler?
  3. Vad är syftet med att hålla en och samma aktie “per dag”, och sedan sälja densamma? Vad skulle det ge som inte en buy and hold-strategi erbjuder?

Jag är personligen inte lika mycket emot att försöka sig på varianter av markandstiming som gemene RT-läsare, men jag kan inte riktigt se hur eller varför just detta skulle vara en bra idé ens i teorin, tyvärr. Att ha ett ordentligt regelverk uppsatt för hur/när/(och framför allt varför!) affärerna bör göras är A och O. Törs jag också föreslå att läsa på lite kring momentum, utan att glänta för mycket på locket till maskburken.

Du är tyvärr helt ute och cyklar.
Och då är jag snäll.

1 gillning

Köp före lunch, sälj efter. Det är riktigt roligt (min bästa dag gjorde jag 36 000 kr) MEN tro inte att du kommer att bli en vinnare.

Been there, done that, got the T-shirt

Håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig… i långa loppet…

Man kan testa sin förmåga att läsa av upp- och nedgångar här:

2 gillningar

Underbart test! Sjukt stressande också, när man precis tryckt “Sell” och så fortsätter grafen uppåt i rasande takt. När vågar man trycka “Buy” och komma in på marknaden igen… FOMO… ! :sweat:

1 gillning