The Small Reset

Du får för hundrade gången kolla på den dokumentären som förklarar hur dessa två aktörer skapar monopol både inom massmedia men också inom politiken.

Om du förväntar dig att jag ska bevisa de predikningarna/predicition som jag tog upp med källor från SVT och Aftonbladet så får du glömma.
Om du följer och tittar på de gamla WEF/Davos möten, men också lyssnar på intervjuer och möten där grundaren Klaus Schwbs pratar eller läser grundarens bok om Covid-19 Great Reset eller boken Evolution Industry som jag tidigare länkat så kommer du snart förstå och känna igen de saker jag radat upp för det är där det kommer ifrån och inte från mig.

Jag har inget intresse för fantisera domedags scenarier.
Jag tror bara du har missuppfattat mig.

Att inte ha den grundläggande förståelsen för hur världen fungerar på djupet samt att inte förstå att pengar är avgörande och viktig sak och att den som håller i de stora summan har makten så är man all bortom om räddning. Pengar är makt. Alla vi jagar de där stora summorna men bara en elit som har majoriteten av de medan 80% av jordens befolkning får nöja sig med liten slant eller får jaga sig till det som är kvar. Jag önskade också världen var rättvis och allt det där men tyvärr så ser det inte ut.

Du är ju en del av WEF konspirationen! LOL

Jag vet att ingen kan säga vad som är sant om framtiden men kan ändå tycka att det kan va kul att höra vad andra har för tankar och idéer…

Därför undrar jag om @Anonym kan se något som rör the great reset som du tror eller riskerar att bli sann?

Tex CBDC?
Att fed tar över bankernas roll genom direkt konto till medborgare?
Social score?
Att folk avstår sin äganderätt för ”the greater good”?

Något annat som du tror skulle kunna bli verklighet?

Kan du se något i omvärlden idag som påminner om foot-in-the-door-tekniken i great reset spåren?

Om du kan men inte tror vi kommer hamna där, vad skulle va det som gör skillnaden?

Bra sammanställning av den nya globala valutan som är en del av The Great Reset.

George Gammon har hela serier av whiteboard videos på ämnet, men det tar lite tid att ta sig igenom… Antingen gillar man honom, eller placerar man foliehatten på honom…

Offtopic: Kan annars rekommendera hans förklaringar om hur QE verkligen fungerar mellan fed och Janet Yellen, men det är inget för den som vill ha en snabb och enkel översikt…