Tyckte den tråden var intressant, exklusive coronan.
Tyckte allt var intressant faktiskt!
Bättre att dela upp när det blir Ot än att stänga. Vet att så ofta görs.

Jag försöker hålla mig undan, ber om ursäkt att det drog iväg så OT i föregående tråd.
Det är ett intressant ämne hur som helst.
Om agendan verkligen pushas, med CDBC och statliga beroenden i form av UBI etc kommer det förhoppningsvis möta motstånd i alla fall.
Men vad vet jag, det kanske är dit vi måste komma för att bidra till en hållbar framtid? ![]()
Koldioxidutsläpp kopplat till dina inköp, överstigs kvoten så blir det inga köttprodukter resten av denna månaden ![]()
Att inte äga någonting är på något sätt lockande, det är ju någonstans den ultimata minimalismen som många eftersträvar.
Jag pausade från tråden. Slog på HBO och började se Brave New World och trodde jag var tillbaka i tråden igen. 
Framtidsvisioner är inget nytt och inte på ekonomiområdet heller. Men jag undrar ändå hur man inbillar sig att det ska fungera i praktiken. Inte på “regelnivå” utan fungera som i fungera för alla. För ska en nyordning upprätthållas med lag och ordning är vi tillbaka där vi började.
(Nej, jag tror inte på anarkismen heller.)
Demokratierna i USA är ju övertygade att MMT funkar så nog finns det tro! Det jag tycker är intressant är att stödet för dom har sjunkit sen installationen…
Jag är dock inte alls säker på att folket skulle säga emot när den individuella friheten blir mindre och mindre, så länge det är ”for the greater good”.
“säga emot när den individuella friheten blir mindre och mindre, så länge det är ”for the greater good”.”
Nej, se bara reaktioner under det onämnbara.
Från hästens egen penna:
Jag tror verkligen inte WEF avser att privat äganderätt ska bort. Bara att folk av bekvämlighet och brist på val kommer välja bort det (men som tur är vara happy ändå).
Jag förstår att man har tröttnat eller inte vet vad man ska tro på när internet har blivit ”våldtagna” av konspirationsteoretiker av olika slag och massa trams som sägs och skrivs vilket gör att man tar distans även från det som faktiskt är sant.
Jag försvarar människors frihet. Personligen bryr jag inte mig om politik eller något öht men planen bakom Great Reset kommer påverka alla som bor i västvärlden.
** Does capitalism need some Marxism to survive the Fourth Industrial Revolution?**
Har man följt Davaos, WEF mötena, grundaren för WEF Klaus Schwabs och vilket stort inflytande han har över världens politiska ledare så går det inte komma undan att det är han och deras elit som har kontroll över världsekonomin och i vilket riktning den ska gå åt.
Sen får du kolla bara på vem som äger 90% av världens resurser.
Två företag som sticker ut i mängden av investerarföretag är BlackRock och Vanguard som genom sitt ägande kontrollerar de industrier som producerar eller hanterar: läkemedel, råvaror (olja, metaller etc), kreditkort, flygtransporter, online-handel, telekom, kosmetika, mat, vapen, bilar, elektronik och massmedier.
Därav anledningen varför media, politiker och världsregeringar agerar identisk med varandra eller har samma mantra i nästan allt. Vaccinet får exempelvis inte ifrågasättas eller kritiseras eftersom samma media och vaccin tillverkare ägs av de två företag.
BlackRock och Vanguard bildar utöver det ett monopol som äger nästan allt du kan tänka dig också. Sammantaget äger de 1600 amerikanska företag, som 2015 hade en sammanlagd omsättning på 9,1 biljoner dollar.
Vanguard är den största aktieägaren i BlackRock. Å andra sidan har Vanguard en unik struktur som gör det svårt att urskilja ägarstrukturen, men många av de äldsta, rikaste finansfamiljerna i världen kan kopplas till Vanguard-fonder.
Sen vill jag starkt påminna och påpeka en viktig sak, The Great Reset är en västerländsk issue. Du bör såldes vara orolig för det om du bor i USA, Kanada, Europa eller Australien.
Tror ni verkligen att länder Thailand, Mexiko, Dubai UAE, Filippinerna eller Costa Rica kommer och säger Ja tack till Great Reset? Nej de kommer bara gapskratta åt dem.
Därför är lösningen flytta från västvärlden så fort det går.
“Fast det är ju trenden även utan en “great reset”?”
Ja, så det funkar uppenbarligen.
It is 2022. I own nothing, but I’m still happy.
Det där är bara en del av projektet, den andra delen som många oroar sig för är att de kommer ta över dina tillgångar. Dock lösningar finns om man är nog smart att vara förbered innan när den kommer eller symtomen visar.
Säger han som länkar till samma media bolag som ägs och kontrolleras av BlackRock och Vanguard som i sin tur kontrollerar WEF ![]()
klart att de vill minimera hotet och lugna ner folket med sina artiklar.
Du behöver absolut inte tro på det som varnas om det får dig sova bättre på nätterna eller att ditt psyke inte klarar av ta in de planer som WEF har för västvärlden.
Jag förstår att det kan vara väldigt psykisk påfrestande när du får läsa om något som inte får tas upp på Aftonbladet eller SVT. Då börjar hjärnan gå i hög varv för att med ljus och lykta leta efter artiklar ”bevisar” motsatsen. Alltså samma sätt när konspirationsteoritiker söker sig till galna långsökta teorier för att visa för sina motståndare ”farligheten är mycket värre än så”
Du ser ingen risk att du är en av dessa?
Du påstår en massa saker utan rimlig grund.
Bara för att så är fallet så innebär det inte alla de andra saker du påstår om en så kallad “great reset”.
Det är själva problemet. Du hittar på en massa saker som saknar grund, du hänvisar bara till viss text som om den vore sanning och avvisar i princip all annan text som inte stödjer dina påståenden som en del av konspirationen som bevisar att de udda texter du länkar till har rätt.
Vilket låter precis som en konspirationsteoretiker.
Det spelar ingen roll om WEF får donationer av rika familjer eller inte. Att de får det är inte bevis för alla dina andra helt vansiniga påståenden.
Jag har hittills i tråden bedragit med fakta men även video länkar på lösningen om det nu skulle ske eller bara kolla på den dokumentären. Jag söker efter lösningar inte efter att argumentera mot hur verkligheten ser ut.
Vad har du gjort hittills? Det enda du har gjort är att svartmåla andra i tråden, förminska fakta genom leta efter artiklar som är skrivna av samma media bolag som samma invenstor kontrollerar, dra ner stämningen med din skeptiska påstående.
Du har ju redan bestämt dig att du inte vill tro på något och att du kanske är sådan med allt i livet dvs du välkomnar inte information eller intresserar dig för om andra har information till dig, du tror bara på din egen verklighet och fakta. Så case closed.
Jag hoppas du läser det med att jag menar för din egen skull för allt i livet inte bara gällande detta ämne.
Prepare for lockdown. 10, 9, 8 …
Och folk undrar varför vissa tappar hoppet på mänskligheten? Att se denna tråden då det inte går att diskutera TILLSAMMANS precis som våra politiker inte kan diskutera tillsammans så länge vissa partier är närvarande är befängt och gör mig bara ledsen att se… Jag har t.o.m. varit inne å läst på proletären för att försöka förstå människor som har andra åsikter än vad jag har för att försöka förstå om det finns något jag kan ha missat, missförstått eller om det bara handlar om ideologiska angreppssätt.
Om @Anonym är så öppensinnig som han säger, så blir tipset från coachen att ändra attityd och börja ställa sina frågor på ett mindre konfrontativt sätt…