Jag lyssnade på senaste avsnittet av Rational Reminder idag och de pratade om denna bok som tydligen är något av en kanadensisk ekonomiklassiker med både pedagogik och mycket humor. Nu har det precis kommit en uppdaterad version och jag blir ju nyfiken på om någon här läst den eftersom jag inte sett den dyka upp på någon av i boktipslistorna här.
Så, har någon läst den och vad var i så fall dina tankar om innehållet? Simpelt? Bra? Kul? För Kanadafixerat? Meningslöst? Årets julklapp? Ja, ni fattar…
Läste den nån gång på 90-talet (originalet alltså) och vill minnas att den var lite snusförnuftig och “babbys first financial independence book” men bra som inspiration för de oinitierade.
Kollade på videon och tyckte att den var väldigt bra, kanske för att jag fick bekräftelse på många av mina egna tankegångar ( med all risk för “confirmation bias” )
Proffsigt gjord och mycket underhållande. Rekommenderas!
Jag läste nog originalet när den kom ut och visst skulle det kännas lite daterad nu, Men på den tiden, idén att man kunde månadspara sig rik på en vanlig lön i breda fonder genom dollar cost averaging och ränta-på-ränta var något revolutionärt och gick rakt emot dåtidens råd.