Googlade lite snabbt, och “högspecialicerad vård” var kanske en sanning med modifikation När jag bodde i Sthlm gick jag ofta förbi skylten för “Stressmottagningen”, så jag tänkte att det var just det. Men såg när jag googlade att de förlorade avtalet med Region Stockholm för nåt år sen, så nu är det dyrt att gå dit.
Hade helt klart valt annan behandling just nu och lagt pengarna på annat!
Förstår att det tar mycket energi att flytta. Börja med att ställa dig i bostadskö på några mindre orter? Ju mindre ort desto kortare kö, är min erfarenhet. Många köer är dessutom gratis. Så när det väl är dags att tänka på nästa steg har du “krattat manegen” lite.
Säg att du lägger in dubbla eller trippla depositionen så borde det lugna många hyresvärdar. Tycker också hyresrätt låter kanon i ditt läge. Bygg upp dig i en sådan med mindre stress och kapitalet fritt.
Stort tack! Just så jag gjorde (det är ju standard procedure liksom). Måste vara något knas med min iphone då, för det går helt enkelt inte att markera text i inläggen i forumet.
Det funkar inte i praktiken, hyresvärdarnas administratörer/fastighetsförvaltare är regelstyrda byråkrater, inte affärstänkande individer. Detta gäller både privat och offentligt ägda bostadsbolag.
Jag tror det blir riktigt svårt att hitta en hyresvärd som bortser från betalningsanmärkning.
Små privata hyresvärdar kan vara en individ som styr och då har du en person att övertyga. I would know, så ingen omöjlighet att jag hade tagit TS story backad av något skriftligt på sjukdom och 3 månaders deposition över nån som vill lägga halv deposition men inte har betalningsanmärkningen.
Använd kontaktnätet man har för att skapa referens.
Säger inte att man ska gå på dom största bolagen för då får man en nickedocka med ett protokoll. Säger heller inte att det är busenkelt men går gör det. Handlar om tillfälligheter å lite tur ihop med att man gör jobbet och skickar ut många krokar.
Välj områden också där det inte är oändlig kö för då är det svårt att få ovanstående scenario att hända dvs att hyresvärden har 2 på pappret operfekta val att ställa mot varann för att inte välja alternativet vakans.
Det låter rimligt. I teorin i alla fall. Hittills svårt att komma förbi formulärväggen dock. Där det bara går att fylla i rutor i ett formulär. Och ansökningar accepteras endast via detta formulär. Det mänskliga mötet är bortrationaliserat i vår tid. Men plötsligt händer det kanske😄
Försök hitta annonser där små bolag hyr ut. Blocket mm.
Med I would know menar jag att jag bestämmer vem som bor i mina uthyrningar. Så det förekommer att en person väljer hyresgäst och det kan vara baserat på känslan på visning lika mycket som det pappersmässiga. Återigen 3 depositioner säger att man bör klara hyran, annars finns pengar där för några månader. Kombinerat med en fast anställning tycker jag det är rimligt.
Tyvärr är jag inte i Sthlm området
Det kräver nog ett rejält jobb från dig att hitta rätt/liten uthyrare.