Nu är ju jag 24, utan familj och bor ensam. Jag har alltså inte ens ett uns till tolkningsföreträde i frågan kring föräldrar och livspussel. Jag erbjuder dock lite tankespjärn, tankar jag kom på när jag läste din kommentar.
— Prata med din partner om att kvitta två timmar per helgdag för att göra någonting och börja med det som ett “lillebror-projekt”. Tänker att det du kumulativt kan knåpa ihop på 4 timmar/vecka i 45-ish veckor/år absolut kan bli något ni kommer att kunna tjäna lite extrapengar på. Det gäller dock att ni har en situation som gör att du faktiskt kan ta de timmarna, det vet du bättre än jag!
— Det här reagerade jag direkt på. Vad krävs för att du ska kunna ta 800:-/h? Eller 1000:-? Tänker att det finns lite utrymme att tänka kring det iallafall.
— Det sista jag tänkte på är det vi pratar om kring syfte. Är det bara pengarna som är viktiga så är det kanske bättre att jobba extratimmar. Frågan är ju vad som är roligast, och vad du vill. Så att fundera kring syftet tror jag är otroligt viktigt.
Hoppas att det kan ge någon ny tanke!