Tips på bil till min dotter

Hej,
Ska leta billig bil till min dotter 20-30k
Liten 5 dörrars kombi som drar runt 0,5-0,6 l/mil
Vad har ni för erfarenheter kring Polo,Golf Citroen, Toyota Seat m.m

1 gillning

Skoda fabia

2 gillningar

Köpte en skoda fabia (2011), för strax under 30 000 förra året. Kan bara säga att den har gått som en klocka sedan dess utan problem. Ett plus är att radion enkelt går att byta ut mot en modern apple-carplay enhet för någon tusenlapp så att bilen känns modern och får gps/spotify.

1 gillning

Volvo 240!!!

3 gillningar

+1 på Skoda Fabia Kombi. Det är nog den mest prisvärda bil som finns. Sjukt bra lastutrymme (slår de flesta SUV:ar), pålitlig, pigg och driftssäker.

1 gillning

Toyota avensis kombi, kommer rulla många mer bil. Billig att reparera.

+1 till för Skoda Fabia 2011.

Jag bor i en större stad så kör väldigt sällan men ville ha en billig driftsäker bil och allt pekade på att Skoda Fabia 2011 var ett bra budget alternativ till en VW Polo.

Hittills är jag super nöjd, modellen finns även som kombi.

1 gillning

Annars är nog detta ett ganska trevlig val, med 7.100kr/månad är den ju väl inom din månadsbudget på 20.000-30.000kr.
Kanske att den drar lite mer än 0.5-0.6l/mil.
image

Skämt åsido, håller med tidigare skribenter - en Skoda Fabia är nog ett väldigt bra & klokt (ekonomiskt val). Kika gärna närmare på den.

Lycka till!

Mvh,

1 gillning
3 gillningar

Najs! Vet du om man göra om en Skoda till en A traktor? Jag som har en blivande 15 åring försöker hitta lite alternativ…

1 gillning

Tyvärr för dåligt påläst där för att komma med tips.

2 gillningar

Jag hade en Toyota Corolla kombi för ett par år sen som jag var mycket nöjd med. Fäll ned baksätena och du kan få plats med mycket. Om din dotter kan tänka sig en något äldre bil bör 20-30,000:- räcka. Lycka till! :red_car:

Det är jag ganska säker på att du kan göra men du behöver ha dragkrok på den.

1 gillning

Volvo V/S60 2.4d/d5 07-08, relativt hög skatt men driftsäker, säker bil överlag, dieselvärmare som standard (kolla så den funkar) och kör hon lungt så kommer hon 100 mil på en tank. 140hk bensinare funkar med om man vill ha lägre skatt, inte har behov av värmaren och kan leva med att den drar 0.8-1.0 liter milen💪

2 gillningar

Så kul att se att du tar dig tiden att även länka annonser utöver allt annat du bidrar med inom det området. Grymt!

Det blev en Volvo v50 :+1: