Dels så märkte jag att jag gick 200kr minus på min hobbyverksamhet. Så enligt det finstilta under T2 blanketten på Skatteverkets hemsida, så behöver jag då inte deklarera. Men, jag behöver kunna visa upp dokumentation i framtiden, om de ber om det. Har inga planer på att lägga ner hobbyverksamheten.
Problemet med min bokföringsapp är att det inte går att spara uppgifter externt, eller ens maila uppgifterna för 2022. Kvitton scannar jag in med mobilen, så de är sparade, men jag behöver hitta en bättre app för inkomster och utgifter.
Har ni några tips på en bra, lättanvänd och prisvärd app som kan passa?
Hade i fjol en omsättning på cirka 35 000kr, så appen behöver främst vara billig, lättanvänd och det ska vara enkelt att arkivera uppgifter utanför appen.
Testa Bokio, ska vara gratis för enklare bokföring men fungerar nog bäst i en webbläsare.
Dooer är en annan som faktiskt har en riktigt bra app men kräver att du kör AB (vet inte om du kör det).
Den nuvarande appen görs av Beijing Free Calculator Technology Co., Ltd. Kollar man på länkar till privacy policy etc från App Store så ser det inte så seriöst ut. Man hamnar på en sida där certifikatet gått ut och Copyright 2024
Har en liten enskild firma och använder mig av Bokio.
Bytte från Visma som var alldeles för dyr för min lilla verksamhet och Bokio var gratis.
Med tiden har Bokio kommit i en betalversion och över tid har betalversionens funktionalitet ökat medan gratisversionen samtidigt krympt.
Betalar numera för Bokio men klart billigare än Visma och som man säger - det finns inga gratisluncher.