Tips på enkelt billigt (t.o.m. gratis?) bokföringsprogram för liten enskild firma

Mycket märkligt att mitt förslag flaggas. Minibok heter det.

Vad är problemet? Jag kopierade bara mitt egna meddelande från ett gammalt godkänt inlägg. Kortade dessutom ner det. Många andra har tipsat om program och gett feedback. Att tipsa och skriva varför innebär ju en fördel för andra. Jag har ju dessutom varit lite av försökskanin då programmet varit under utveckling och fortsätter utvecklas. Jag har försett utvecklaren med feedback, men långt ifrån komplett då jag har små behov. Andra får gärna prova programmet och ge feedback till honom. Även om många nu provat och verkar nöjda. Kolla hans sida på Facebook också. Finns län på programmets hemsida. Jag känner honom inte mer än att han informerade i gruppen för de som var missnöjda med Bokios plötsligt väldigt höjda priser och allt eller inget-tänk, att han också var trött på det och utvecklade ett eget program. Och jag provade såväl hans som andras, men tycket hans sticker ut som bra alternativ.

Jag tycker vi ska lyfta andra som gör positiva insatser som vi andra kan använda för vår ekonomi. Dessutom tipsas det om allt möjligt på detta forum, såväl tjänster som produkter. Där folk skriver såväl positivt som negativt om produkten och tjänster. Jan och ni moderatorer gör det också.

Upplevde det både som reklamigt och AI-skrivet.

Att tipsa utifrån egen erfarenhet är helt okej - t.ex. genom att skriva något personligt om det. :+1:

Vill bara inte att forumet ska svämmas över av oombedd reklam. Vi har problem redan nu (fast det inte syns).

2 gillningar

För det första, jag kan lugna dig och andra att jag har skrivit helt själv. Är det dåligt skrivet/verkar AI-genererat beror det helt enkelt på att jag inte är någon copywriter. Och jag anser att om jag tipsar om något bör jag berätta lite om varför också. Helst på ett enkelt och pedagogiskt sätt med både löpande text och punktlista. Det kan hjälpa den andre att få en överblick, kanske kunna bestämma omdet kan vara något för hen, istället för att behöva gå till produktens hemsida, läsa på och sedan se att produkten kanske inte passar hen.

För det andra, ja, jag har gjort precis det som du och många många andra gör på forumet, tipsar om produkter och tjänster samt skriver varför. Min stil ska väl inte ni bry er om, så länge jag inte är försäljare eller handlar i eget intresse.

I så fall går ju alla tips emot reglerna. Då får vi nog anmäla alla tips i denna tråd och andra där tips ges.

Dessutom, personen/er efterfrågar ju specifikt tips på en bra produkt, liksom andra gör på detta forum. Och jag och andra folk svarar.

Och nej, man behöver inte alltid vara personlig. Jag försökte istället bara objektivt informera om funktionerna i punktform då det blir lättläst. Och lite löpande förklarande text först. Allt för att skapa lite förförståelse kring produkten. Sådant underlättar betydligt när man får flera förslag.