Tips på investering 500 kSEK med horisont om 4-6 månader?

Räntor på väg ned nu förhoppningsvis, dock fortfarande oroligt globalt.
Viss marknadsåterhämtning är väl att vänta kommande halvåret?

Om jag har 500 kSEK att investera och vill ha ut maximal avkastning på dessa - vad kan jag förvänta mig och har ni några tips på vad som är bäst att investera i?

Peter

Sparkonto är det enda rimliga.

7 gillningar

Är du säker på att du inte behöver pengarna förrän om tidigast 4 månader är ett alternativ att binda på sparkonto i 3 månader för att få något högre ränta.

5 gillningar

Välkommen till forumet @Peter_Langstedt.

Jag håller helt med @Anonym i nedan.

Här är en bild som kommer i veckans avsnitt:

6 gillningar

Oj, det blir spännande :clap::grinning_face:

Uppdatering på avsnitt 99… Vi får se om ni tycker det är en förbättring eller försämring. :see_no_evil:

Har med 27 uppdaterade grafer, varav ovan är en… :crazy_face:

3 gillningar

SBAB fasträntekonto

Instämmer med övriga. I min värld finns inte begreppet “maximera avkastningen” när det är så kort horisont. Det handlar snarare om att bevara beloppet och säkra pengarna. Då är det sparkonto som gäller.

2 gillningar