Tips på plug-in hybrid

Hej,

Undrar om någon har tips på bilmodell om man är en familj på 4 personer och är ute efter en plug-in hybrid som är ca 3 år gammal? Vad är mest prisvärt/bra valuta för det man får?

Tacksam för all hjälp då vår kunskap om bilar är skrämmande låg… :slight_smile:

Beror självklart på vad man behöver men t ex Kia Ceed finns ju. Även Passat GTE.

Själv hade jag räknat ordentligt på om just laddhybrid är rätt för mitt körmönster och om extrakostnaden för inköp och service vägs upp av bränslebesparing. Man behöver nog hamna precis rätt i ”köra mycket men lagom långa sträckor” för att ens vara nära att räkna hem det, jämfört med samma bil med bensinmotor.

Hej! Tack för svar. Ok. Har du några tips på bilmodeller med bensinmotor, ca 3 år, som är prisvärd i samma kategori? Så jag kan jämföra.

Beror på storlek men vi har en Mitsubishi Outlander plug-in hybrid som vi haft i snart 10 år och den är hur bra som helst. Driftsäker, rymlig, bekväm att köra, bränslesnål (för att vara en SUV på 2,3 ton) enda negativa är att den är lite långsam. Men läste att nyare modeller har större motor och större batteri.