Tips på prisvärda hotel i London

Hej!

Jag åker till London med 12-åriga barn i maj och önskar hotelltips (lägenhet fungerar också). Inte i mittersta centrum pga. kostnaden, men har kikat på bland annat området Paddington som verkar lämpligt. Får vara max 5 km från centrum, gärna i ett område med många fik/restauranger. Max 1500 kr/natt.

Någon som känner till ett trevligt alternativ?

Bokade själv boende via Airbnb i London när jag var där med familjen i december 2017. Vi hittade billiga alternativ då. Det var ingen märkvärdig standard men ok läge och billigt.

1 gillning

Kanske inte direkt tips på nåt specifikt hotell. Men efter att ha spenderat många weekends och resor till London så har vi i vår familj kommit att uppskatta Kings Cross, där största fördelen är tågstationen där det känns som i princip alla tåg/tunnelbanor knyts samman. Mycket smidigt när man vill utforska staden lite mer än till fots.

Har ni tänkt hänga mycket i Hyde Park och fiken/matställena därikring så är Paddington helt okej val av plats. Där har vi också bott i omgångar.

2 gillningar

London är ett riktigt favoritresmål för mig. Tyvärr är hotellstandarden ruskigt låg, och jämfört med andra europeiska huvudstäder är det svårt att få just “prisvärda” hotell i stan. Men London lockar ju med annat än boendet, och är man bara beredd så kan man skratta åt att det luktar mögel i hallen och att “frukostbuffén” är kalla, förrostade vita toast och gruvligt starkt svart te :man_facepalming::sweat_smile:

Beroende på lite vad ni vill göra har stans olika delar mycket att erbjuda! Håller med om att Paddington är ett alternativ om ni vill vara i Hyde Park, och flanera i Notting Hill t.ex. Fik/restauranger finns överallt i stan, och i maj kommer det vara fint i parkerna. Missa inte Regents Park! Är utmärkt för både promenad och fika.

Gillar ni teater och museum passar området omkring Victoria station bra. Lätt att ta sig runt i stan därifrån. Där finns många billiga hotell med ok stardard - och om ni flyger till/från Gatwick är Gatwick Express ett bekvämt alternativ som utgår från just Victoria station.

3 gillningar