Jag åker till London med 12-åriga barn i maj och önskar hotelltips (lägenhet fungerar också). Inte i mittersta centrum pga. kostnaden, men har kikat på bland annat området Paddington som verkar lämpligt. Får vara max 5 km från centrum, gärna i ett område med många fik/restauranger. Max 1500 kr/natt.
Bokade själv boende via Airbnb i London när jag var där med familjen i december 2017. Vi hittade billiga alternativ då. Det var ingen märkvärdig standard men ok läge och billigt.
Kanske inte direkt tips på nåt specifikt hotell. Men efter att ha spenderat många weekends och resor till London så har vi i vår familj kommit att uppskatta Kings Cross, där största fördelen är tågstationen där det känns som i princip alla tåg/tunnelbanor knyts samman. Mycket smidigt när man vill utforska staden lite mer än till fots.
Har ni tänkt hänga mycket i Hyde Park och fiken/matställena därikring så är Paddington helt okej val av plats. Där har vi också bott i omgångar.
London är ett riktigt favoritresmål för mig. Tyvärr är hotellstandarden ruskigt låg, och jämfört med andra europeiska huvudstäder är det svårt att få just “prisvärda” hotell i stan. Men London lockar ju med annat än boendet, och är man bara beredd så kan man skratta åt att det luktar mögel i hallen och att “frukostbuffén” är kalla, förrostade vita toast och gruvligt starkt svart te
Beroende på lite vad ni vill göra har stans olika delar mycket att erbjuda! Håller med om att Paddington är ett alternativ om ni vill vara i Hyde Park, och flanera i Notting Hill t.ex. Fik/restauranger finns överallt i stan, och i maj kommer det vara fint i parkerna. Missa inte Regents Park! Är utmärkt för både promenad och fika.
Gillar ni teater och museum passar området omkring Victoria station bra. Lätt att ta sig runt i stan därifrån. Där finns många billiga hotell med ok stardard - och om ni flyger till/från Gatwick är Gatwick Express ett bekvämt alternativ som utgår från just Victoria station.