Hej!
Tack så mycket!
Jag fick lite samma fråga här på de två nedan, så försöker besvara dessa samtidigt;
Jag har jobbat med affiliatemarknadsföring och sen värdepapper de senaste åren. Jag började i samband när jag pluggade på Universitet, och sen fortsatte jag med det helt enkelt. Något som alltid varit viktigt för mig sedan barnsben är friheten (vilket ju driva eget ger), att jag kan lägga upp hur jag själv jobbar. Den biten tror jag att jag delvis gillade med det (samt att det inkluderade försäljning, marknadsföring osv). Jag är även analytiskt lagd så det passade den delen väldigt bra, men jag har i stort sett ingen fysisk kundkontakt eller kollegor, så det passar inte den delen"av mig särskilt bra:)
Vad jag skulle vilja sälja, så är det helst saker under den abstrakta kategorin "saker som skapar gärna långsiktiga upplevelser och positiva förändringar i folks liv. " Vet att det kan låta väldigt abstrakt, men behöver inte vara just det.
Det ska vara något med goda marginaler också. Eller i alla fall skäligt betalt för den tid man lägger ner, annars tröttnar man nog också på lång sikt tänker jag.
Det kan vara fastigheter/nya bostäder för folk, resor, eller nischade typer av resor.
Samtidigt skall det vara något med en del fysisk kundkontakt, så jag inte hamnar i samma sits som innan:)
Jag har kollat lite på mäklar-yrket, man kan jobba där som egen företagare, och det verkar relativt lätt att ta sig in, och är i många fall helt provisions-baserat, men haken är att man behöver en högskoleutbildning på 2 år för att kunna få licensen, och jag vill helst gärna inte plugga mer just nu, utan jobba.
Något annat jag kollade på var att jobba åt som säljare åt tex. Securitas, övervaknings-system är något som funkar, och samtidigt en bransch just nu i stark framkant, men det senaste jag såg där att de enbart har fulltids-tjänster med grundlön osv…