Tips svensexa västra/södra Sverige?

Hej,

Tar tacksamt emot tips på ställen där man kan anordna en svensexa i västra eller södra Sverige :cowboy_hat_face:

Cirka 10 grabbar, övernattning 1-2 nätter, golf eller annan aktivitet vore trevligt. Gärna resturang med bar i krokarna.

Har tidigare haft svensexa på Villa Strömfors i Svenljunga, det var kanon men kul o testa något annat.

Kan tipsa om fäktning som aktivitet! Brukar vara populärt att få leka Zorro och det funkar bra även om deltagarna är olika atletiska eller har olika bollsinne.

Vi har gjort det i många sammanhang och det brukar vara väldigt uppskattat av alla och alla kan delta så att säga. (Även de oviga, trögrörliga och halvskadade kan stå still och vänta på att de snabbfotade och atletiska kommer tillräckligt nära :wink:)

Lokala fäktklubbar kan säkert anordna det mot en mindre ersättning.

4 gillningar

Hooks herrgård.

1 gillning

Tylösand är bra

1 gillning

Rävgården i Rävlanda. Diverse roliga aktiviteter

1 gillning

Ästad vingård.

1 gillning

Jag var på en svensexa för många år sedan där det anordnades en riktig balettlektion. Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Tänk er 15 småonyktra killar som ska lära sig balettsteg framför en spegelvägg. Brudgummen i rosa dräkt och tyllkjol.
Balettinstruktören sa efteråt att hon hade varit mycket skeptisk till det hela när hon hade sagt ja men hon tyckte det var jätteroligt hon med.
På festkvällen hade brudgummen och några av deltagarna en liten uppvisning av de nyvunna kunskaperna, mycket uppskattat av publiken.