Tjäna extra pengar

Hej!

Jag undrar om du har några tips hur man kan förtjäna lite extra pengar på nätet?

Hej, intressant fråga… Om frågan är så generell som den ställs så kanske jag kan ge några idéer på olika inkomstkällor med nätet som grund. Jag antar du menar “tjäna” när du skriver “förtjäna”, om inte kan du borste från mitt svar.

• Många kreativa skapare säljer olika digitala produkter via olika marknadsplatser. Det kan vara allt från typsnitt, filter, musikjinglar, bilder osv.
  • En del väljer också att publicera e-böcker och digitala manualer på nätet. Dessa kan vara allt från skönlitterära böcker på flera hundra sidor till enklare checklistor eller guider för några enstaka kronor.
  • Ett mer tidskrävande jobb är att bygga upp en blogg eller hemsida som genererar såpass mycket trafik att du kan tjäna pengar på reklamintäkter, men min erfarenhet från bekanta som gör detta är att det är väldigt mycket jobba för väldigt lite pengar i slutändan, dessutom kommer belöningen efter lång tid, om ens då.
  • Crowdtesting börjar etablera sig och betyder att du testar olika mjukvaror eller andra digitala produkter och ger din feedback i form a bugrapporter eller liknande. Ersättningen är låg men om man har mycket tid att slå ihjäl kan det absolut vara en extra inkomstkälla som är platsoberoende. kolla ex. in testbirds.com
  • sälja online kurser har blivit en riktigt populär passiv inkomst som dessutom kan ger riktigt fina pengar om man är framgångsrik. Det verkar inte finnas några begränsningar alls i vilka ämnen som går att göra onlinekurser av och dem mest märkliga saker verkar folk vilja lära sig online. Kurserna kan antingen sälja på en marknadsplattform eller i egen regi. Detta kräver dock en initial arbetsinsats för att få kursen klar, men sedan rullar pengarna in.
  • Frilansa och sälja repotage/artiklar. Reser du mycket eller har en historia att dela med dig av. Underskatta inte möjligheten att skriva ihop en text med bild och försök sälja den till en tidning, onlinesida eller magasin. En artikel kan ge ca 3-5000:- om den publiceras.
Detta var några av sakerna jag själv kommit fram till kan vara en extra inkomstkälla på nätet.

Lycka till!

1 gillning

Känner du till några marknadsplattformar för detta?

@slasktratt, Udemy har detta upplägg.

1 gillning

Sprang på denna tjänst RadioEarn, som låter dig tjäna pengar genom att lyssna på radio, eller låta andra lyssna på radio via din webbsida och liknande.

Jag skapade själv ett konto nyss och håller på att utforska hur det funkar. Vet inte heller hur mycket man kan förväntas generera.

https://radioearn.com/?ref=413005

EDIT:
Sorry för snabbt postande… jag har läst lite mer nu…

Every 15 minutes you get 0.25 pts / 1 IP (1 pts/hour). Poängen växlas in en gång i månaden och 1000 pts är värd 3 USD just nu, så vi snackar inga stora belopp om du är ensam lyssnare.

Tanken med tjänsten är att man genom affiliate drar in spelningar genom att kunna presentera en webbradio på sin webbsida.

Så jag antar att den främst är riktad till webbsidor eller bloggar med mycket trafik som kan generera tillräckligt med poäng för att det ska ge något.

EDIT 2:
Efter vidare utvärdering och test av implementering av denna på min egna webbsida har jag kommit fram till att det inte är mycket att hänga i granen. Mina förväntningar var nog helt fel. Radiospelaren tillåts inte köra i en <iframe> och det går inte att få den att se snygg och passande ut. Det hela verkar handla om rena klickbara länkar till en extern radiospelare.

Ber om ursäkt, men det var sen kväll och jag letade febrilt efter saker att skapa pengar med efter att ha sett avsnitt 202A ( Tips och konkreta tankar kring att tjäna mer pengar ).

Tjäna pengar på nätet? Börsen :slight_smile:

1 gillning