Tjänste pension Smartast att göra?

Hej Skulle vilja ha lite hjälp kring en fråga? Har en tjänstepension en av 3 tror jag men denna är från min ungdom FORA och där kan jag välja antingen traditionell försäkring eller fondförsäkring? Tror jag ska välja Fondförsäkring och där kan jag välja Länsförsäkringar Fondliv vet ni om detta är bra är den som Länsförsäkringar Global Indexnära ? Som jag har i min nybörjarportfölj på Nordnet. TJP på 25000 kr och är nu placerad i AMF (2014) traditionell försäkring borde jag bytta till Fondförsäkring ? har annan TJP nu från mitt nuvarande jobb så har inga mer inbetalningar till denna TJP. Tacksam för hjälp:)

Jag hade en liknande liten “slasksumma” som jag flyttade till fondförsäkring i Länsförsäkringar. Där kan man sedan välja på ett antal olika fonder, bla Länsförsäkringar Global Indexnära.

Tack:) Gjorde precis detta för 1 timme sen läste lite själv men tack så mycket för snabbt svar:) . Tog det alternativet att dom styr det med 3 olika aktiefonder tills man är 55 år sen går dom in med räntefonder till man är 75år . Blev inte 90/10 men nästan får väl se det som min lek hink:)